VATTENSKIDOR

 

THE BEACH

 
Jag har haft en sån himla bra dag. Rullskidorna imorse gick kanon och på eftermiddagen var jag med Olivia, hennes familj och Micke. Vi slappade på stranden och åkte vattenskidor. Sååååå roligt att åka även fast jag misslyckades med att åka på en skida, nästa gång sätter jag det. Att vattnet i älven är 20 grader gjorde inte dagen sämre. Nu fixar jag med lite bilder samtidigt som top model rullar på teven. 
 
 

NORRKÖPING

 
 
 
 
 
 

KVÄLLSDOPP


Igår kväll efter att jag packat upp och allting så åkte jag och Olivia moppe till Sandsnäs för ett kvällsdopp. Var så länge sedan jag träffade ungen så efter att vi badat lite så satt vi på bryggan och pratade, i vad som kändes som timmar. Skönt att vara på samma plan igen. Nu ska jag ut med samma människa och åka rullskidor i det fina vädret. Ha en fin dag! 
 

EN VECKA SENARE

Då har det gått lite mer än en vecka, tror jag. Tappar kollen på dagarna när det är sommarlov och det är så himla härligt!! Penicillinet verkade fort men inte förrän i måndags kände jag mig frisk. Innan var jag på dåligt humör, trött och framförallt orkeslös. Sånt som mitt tålamod absolut inte klarar av...

I söndags åkte vi ned till Norrköping för syskonen skulle gå på stadium sportscamp. Mamma och jag bodde i husvagnen på en camping medan och hade det mysigt.

Vi började i måndags med att besöka Söderköping för att framförallt äta på glassrestaurangen. Ni som ätit där förstår hur värt det är. Vi strosade även omkring på den lilla gulliga stan och tittade i inredningsaffärer med farligt fina saker. Sen åkte vi ett litet sightseeing tåg runt Söderköping som berättade stadens historia. Det tycker jag absolut ni ska göra om ni åker dit!

I tisdags så låg vi vid poolen tills det brände lite för mycket på ryggen. Då kom mormor och morfar ned med husbilen och gjorde oss sällskap en natt innan de åkte hem igen för att jobba. Vi spelade golf och åt god lax.

När jag vakande i onsdags regnade det fruktansvärt. Det är lite det jag förknippar Norrköping med så jag var inte direkt förvånad. Eftersom vädret var som det var så åkte vi till Linköping för att titta på bergs slussar i Göta kanal och för att besöka Cloetta chokladfabrik. Gick därifrån med hiskeligt mycket godis. Sen åkte vi till pizza hut för att äta och till eftersätta fick man ta mjukglass själv. SJÄLV. Kan ni tänka er?! Haha. Blev alldeles till mig och tror jag åt 3 (!) stycken för att det var så roligt att göra haha. Mätt och ja, mätt. På eftermiddagen cyklade jag och mamma ned för att titta på stadens shoppingutbud. Vilket är bra. Väldigt bra. Vid åtta tiden hämtade vi Erik och hans vän på stationen som skulle på bråvalla festivalen. Lagom avundsjuk jag var när vi lämnade av de på festivalplatsen. Måste ha varit helt grymt.

Torsdags. Bredde smörgåsar på morgonen och tittade in en tur på en av alla de många kartor vi hämtat från turistbyrån. Sedan tig vi bilen med cyklarna bakpå och åkte till Norsholm där vi cyklade en bit längs Göta kanal, fikade och cyklade tillbaka. Det är så dit och mysigt längs kanalen och man blir lite avundsjuk när man ser alla dessa fina båtar som flyter i det lite för oklara vattnet. Eftermiddagen spenderades som dagen innan, på stan. Hittade en massa fina kläder och annat fint, som en inredningsbutik som får mig att vilja återvända till Norrköping precis just nu. Den hade verkligen allt som är värt att ha i inredningsväg, skulle vilja köpt varenda liten sak. Tackar mamma för all shopping eftersom klumpiga jag glömde plånboken hemma hemma. Passande nog.

Sista dagen på veckan i husvagnen. Fick äntligen träna igen och det var lycka. Mamma skjutsade därför mig till Norsholm med min cykel och därifrån skulle jag cykla till Söderköping längs kanalen, 3 mil enkel vända var det ungefär. Men innan hon släppte av mig så letade vi cykelväskor och det är ett äventyr i sig haha. Utan väska och med chokladbiten i sport-bhn trampade jag iväg. En jättefin tur med relativt lätt terräng. När jag kom fram till Söderköping var mamma där med bilen, åkte då tillbaka till Norrköping igen. Senare på kvällen åkte vi ned och åt tacotallrik på stan. Avslutade kvällen med otello, majspuffar (nej nu vill inte veta hur mycket vi åt) och jägarna.

En väldigt bra vecka men som alltid är det skönt att komma hem. Bilder från veckan kommer när de har landat på datorn.





JUNI 22.

Bloggandet kommer vara till och från nu under sommaren. Inte alltid tillgång till dator osv men främst för att jag vill göra annat. Börjar därför nu med en bloggpaus i en vecka. Ha en bra sommar!


MIDSOMMAR

Solen skiner, blommorna blommar, tårtorna väntar och det är midsommar. Ska snart till mormor och morfar för att klä majstången och ikväll ska jag vara med vänner. Känner att dagen kommer bli episk när jag står på balkongen och tittar ut över takåsarna.


AMERIKANSKA PANNKAKOR

 
INGRIDIENSER
2,5 dl mjöl (jag tog glutenfritt)
2 tsk bakpulver
2 msk socker 
1 krm salt
2,5 dl röd mjölk
2 msk smält smör
1 ägg 
 
GÖR SÅ HÄR
1. Blanda mjöl, bakpulver, socker och salt i en skål. 
2. Vispa ned mjölken. Det kommer vara väldigt klumpigt och tjockt, men det SKA vara så. Tillsätt sedan smöret och sist ägget. 
3. Värm en stekpanna (pannkakorna får bäst yta om du använder en gjutjärnspanna) klicka sedan ut smet i pannan och stek. Vänd när pannkakorna börjar bubbla.
4. Ät med någonting gott uppepå. Jag hade nutella, torrostade mandlar, banan och florsocker. 
 
 
 

EN SAGA OM DEN BÄSTA SOMMAREN

 
 
 
 
 

20 JUNI.

 
Så fantastiskt underbart allting är. Jobbet igår gick bra, nu har jag semseter i ca 1,5 vecka haha. Efter jag jobbat klart åkte jag hem och packade ihop till en picknick och cyklade iväg och mötte Ida innan vi cyklade vidare till en brygga vid dalälven där Frida var. Fick ett jättefint linne av henne i födelsedagspresent, taaaack♥
Vi fikade, pratade, lyssnade på musik (fett ljud i min lilla gröna sak), virade in oss i filtar och bara myste. När klockan började bli sent åkte vi vidare hem till Emil för en kort visit innan min och Idas cykel rullade hemåt genom skogen på grusvägar. Hela kvällen var en mysig dröm. Att luften var ljummen, skymmningen fin och glädjen äkta gjorde det inte sämre, lyckorus. 
 
Idag så har jag äntligen packat in alla mina kläder i garderboen så nu kan man gå i mitt rum igen, ganska behagligt. Sen så gick jag ut och fotade bilderna ovan + några fler som kommer att komma upp. Receptet på tårtan kommer att komma och receptet på mina amerikanska pannkakor, är det något mer jag har lovat? Nu ska jag åka fram och handla med Emil och Frida till midsommarens fina kväll... ha en bra dag finisar. 
 
 
 

SOL OCH VÄRME

Imorse vaknade jag utan ont i halsen. Lyckan. Penicillinet har alltså börjat värka och passande nog sken solen ute. Gjorde amerikanska pannkakor med Alma till frukost, bilder och recept kommer senare. Sjukt goda i vilket fall. Nu ligger jag ute i solen och läser i det underbara sommarvädret och tolv ska jag jobba mitt första pass.


CHOKLADTÅRTAN

 
Kan ha varit det finaste som jag har gjort inom bakväg, hoppas den smakar lika bra. Det får morgondagen utvisa, godnatt.
 
 

BAKAR

Chokladtårta med världens finaste lillasyster. Vi rockar loss i köket med min nya söta högtalare (som är limegrön) samtidigt som kakan svalnar. Sommarlov äger.


SJUK

Igår mådde jag så fruktansvärt dåligt. Kunde inte äta eller dricka för det gjorde så ont i halsen och febern steg enda till 40 grader. Kunde inte heller sitta upp utan att allting började snurra, usch det var verkligen hemskt. Kom iväg till doktorn på något underligt sätt som kunde konstatera att jag hade halsfluss. Nu är det penicillin i 10 dagar som gäller men jag mår redan bättre. Bra start på sommarlovet eller...? Fick i mig omelett till lunch idag, mumma.


VAD HAR JAG GJORT FÖR ATT FÖRTJÄNA DET HÄR?

Imorse när jag vaknade adr jag lite ont i halsen och sedan har det gått utför. Kan inte ens äta min egna födelsedagstårta för det gör så ont att svälja. Febern har även kommit, huvudet dunkar, ögonen svider och musklerna värker. Jag vet att det bara är andra dagen på sommarlovet men jag har inte tid för det här och framförallt inte tålamod. Tyvärr är det enda sättet att vila och till min fördel har jag kommit hem till min säng med fjärrkontroll och tv-plats från sängen med alla kanaler. En till positiv sak är att det är helt fruktansvärt vackert utomhus just nu, ska försöka pallra mig ut och fota någon dag. Min födelsedag får firas när jag mår bättre, punkt.


SJUTTON ÅR

Ett år äldre. Vaknade upp i nya lägenheten av att mamma, Axel och Alma sjöng för mig. Fick fina presenter och åt vi jordgubbar och mjölk till frukost innan vi packade in de sista i bilen för att åka hem.

Skolavslutningskvällen var hur bra som helst. Vi grillade, fikade, pratade och såg på filmer. Sen igår kom mamma och co för att flytta från vår fyra till en etta. Så nu har jag en ny lägenhet! Berättar mer om det sen... Nu är vi då på väg hem, kommer vara hemma om nån timmen men först ett stopp på max i Ljusdal.


ASVLUTNING

 
 
 
 
Som förra inlägget, sommarlov. Imorse åkte vi till skolan i spöregn. I skolan tittade jag på Sunes Sommar tills jag och Malin hade för mycket spring i benen. Sedan delade tränarna ut priser till de som hade utmärkt sig, kämparglöd osv, väldigt roligt. Efter det var det allsång i fiket och lunch. När vi kom hem bakade och fikade vi, pratade, spelade volleyboll och snart ska vi grilla. En helt perfekt avslutning och jag är så glad över alla mina vänner här. Kommer sakna er nå enormt under sommaren♥
 
 

SOMMARLOV

Obeskrivligt.


13 JUNI.

 
 
 
Angående förra inlägget så hade jag helt seriöst glömt bort att det var Juni, haha och inte maj. Tack du person som tog ned mig till verkligheten. Juni. Imorse var det samling inför träningen klockan 7.55. Vårt sista pass tillsammans innan sommarlov och det firades med PERNIA test som är ett löptest uppför en 2,5 km lång uppförsbacke, riktigt gott med mjölksyra. Det bästa som kunde hända var ju att slå personbästa och det gjorde jag,  jaaa. Sen joggade vi ned, duschade, åkte in till skolan, käkade någon slags "barbeque lunch" med glass till efterrätt innan det sista kemiprovet skulle skrivas. Nu är kemin över, för den här gången i alla fall. Nu väntar sommarlovet bakom hörnet. 
 

11 MAJ.

 
Gick i skolan hela dagen, hade min sista samhällskunskapslektion och på eftermiddagen kemi som var ovanligt kul för att det var så lätt. Sen så åkte jag ut på rullisarna. Dock asfalterade de om vägen som jag brukar åka på. Mitt lokalsinne är sämst, så åkte in på nån väg. Fick först springa med rullskidorna för att det var sån nedförsbacke och dålig asfalt. Sen kom jag till en smal grusväg och precis i en kurva så kommer en lastbil i full fart. En nära döden upplevelse verkligen, men det är sånt som får en att känna att man lever. Efter mycket trix kom jag äntigen fram till en bra väg och oj så vacker det var. U N D E R B A R T. Något mindre underbart är plugg. Panikpluggar just nu fast jag är sjukt trött och borde sova. Bara tre dagar kvar. Enda in i kaklet. 
 
 
 
 
 
 

VISSA PERSONER GILLAR MAN MER ÄN ANDRA

 
 
Långhelgen var bra. Kan inte riktigt sätta ord på vad jag gjorde för allt hände utan någon som helst tidsuppfattning. Måste nu ta vara på de här kortakortakorta dagarna som är kvar nu innan resan hemåt börjar. På söndag fyller jag även år, sjutton.  
 
 

8 MAJ. 14.21

 
Mat är gott. 
 
 

TRALALA DAG

En för fin bränna. Löpning i värmen. Brutalstyrka för bålen. Överraskning bestående av popcorn i sängen och uppkluddade kläder. Kycklingsallad. Cykling på en cykel med ett litet för vint bakhjul. Glass Och grädde. Skärgårdsdoktorn. Kinesiskt schack. Vanligt schack. Grannprat. Bra dag.


SAKER SOM GÖR MIG GLAD

♥ Bilförare som visar hänsyn när jag åker rullskidor. 
 
♥ Sms på morgonen när man vaknar av personer som jag tycker om extra. 
 
♥ När vattnet i älven är så varmt att man kan bada utan att frysa. 
 
♥ Första snön.
 
♥ Lukten av nyklippt gräs och sommarregn. 
 
♥ Busiga, söta kattungar. 
 
♥ Tidiga sommarmornar när solen håller på att gå upp och dimman liger tätt över åkrarna. 
 
♥ Impulsiva saker. 
 
♥ När vännerna och familjen är lyckliga. 
 
♥ Sommarlov! 
 
♥ När man hittar perfekta kläder. 
 
♥ Träna. 
 
♥ Vännervännervänner. 
 
♥ När man känner sig älskad. 
 
♥ Skrattar tills magen värker och tårarna rinner. 
 
♥ Världens bästa familj. 
 
 
 
 

7 JUNI. 10.55

'
Igår; Grillning och film. Nu; plugg. 
 
 

HEMBAKT PIZZA

 
Bakade pizza igår på eftermiddagen samtidigt som jag skypade med Alma. Snart kommer jag hem!!! När jag hade bakat ut den upptäckte jag att jag inte hade någon tomatsås, så blev ketchuuuup och timjan istället. Gott det med, hade även köttbullar på haha. 
 
 
 
Efter att ha kommit ur matkoman började jag att förbreda inför flytten. Kom endast ett steg på vägen pga av kom av mig och testade istället klänningar med Maja och skypade med Frida, roligare än att packa. Nu är alla bilder nere och det är tomt. Ska fortsätta snart och trixa lite inför lägenheten, så förväntansfull. 
 
 

ONSDAG KVÄLL


 
 
När jag, Danne och Mike hoppade studsmatta igår fick vi något ryck att åka in till stan (Östersund). Klockan var ca 18.50 och bussen gick 19.10, snabba ryck. Väl i ösd gick vi mest omkring, det var väldigt dött den tiden. Trodde det skulle vara studenter överallt men de kom senare. Tog tio bussen hem igen, haha. Nu ska rullskidorna på, hörs.
 

NÄSTAN ETT ÅR

Så jävla glad. Glad att jag fick börja här, just här. Här på fjällgymnasiet. Kvällen innan mamma skulle skjutsa upp mig "för gott" till Åsarna i august i höstas så var jag ledsen. Ledsen över att behöva lämna livet där hemma, familjen och alla kompisar. Det enda jag ville var att stanna kvar i mammas famn i resten av mitt liv. Inte blev det bättre när vi kom fram heller. Jag ville inte att mamma skulle lämmna mig med två främmande personer i en lägenhet 34 mil hemifrån. Det gjorde hon ändå och det är jag mer än glad över idag. 
 
 
 
Kommer ihåg det jättebra. Nästan så fort mamma hade stuckit så började det, mitt första år på gymnasiet. Redan första dagen så träffade vi jättemånga som gick här. Det var full fart från sekund ett. Man hann inte tänka på vad som hände hemma, allting var så nytt och så ROLIGT. Sova var dessutom överskattat, de första veckorna hann man knappt det haha. Kvällsmaten uteblev också lite för ofta och ersattes av chokladbollar i stora drag. I skolan var det mycket, uppgift efter uppgift kom men de struntade man i ganska mycket och sen så satt man där kvällen innan, med ca 50 tal att räkna i matteboken. Men det var det värt. Det gäller att prioritera haha. De första veckorna var de bästa. Allt nytt, allt roligt. 
 
 
 
 
 
 
Sedan började det mattas ned lite smått, vi åkte på läger. De alpina åkte till Österrike, Norge osv. Det blev inte helt lika hektiskt. Man började inse vilka personer som man klaffade lite extra med och tvärt om. Sen så kom den, den första snön. Det var kärlek vid första ögonkast och oj så glada vi blev. Vårt första skidpass på natursnö åkte vi den 18 oktober, den ni. Efter det så rullade säsongen igång. Cuper hit och cuper dit. Hela vintern var princip livet i en resväska (dock inte för mig pga av mitt knä som inte hade samma vilja som mig). 
 
  
 
 
 
När man inte tränade sov man, eller åt, eller pluggade. Man orkade inte med så mycket mer. Alla hade sitt mål, sitt fokus och alla andra accepterade det. Vissa dagar kunde kännas som botten, att allt gick mot en och att man bara ville sjunka genom jorden tills den mörka tiden var över. Det var då såna här små saker kom upp. Små saker som förgyllde vardagen. Jag tänker t.ex på söndagen då jag var i Vemdalen. Den leved jag på länge, länge. Samtidigt som allt kunde vara piss så kunde det vara toppen. Då man hade gjort en riktigt bra tävling. Den känslan är nästan oslagbar. 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Man märkte när tävlingssäsongen började lida mot sitt slut för spänningen släppte. Längdskidåkning är en individ sport och alla är så sjukt tävlingsinriktade och tjurskalliga. Det är det som behövs för att orka med. Så i och med att tävlingarna började trappas av så började alla slappna av mer. Det blev helt enkelt mer liv där vi bor och det är så det är nu idag. Lite lika hösten men ändå så olika. Svårt att sätta ord på det. Just nu, nu känns det verkligen att det snart är över. Att ett sommarlov väntar runt knuten och att vi inte kommer ses på ett tag. Det är på ett sätt lite trist att åka härifrån. Att lämna alla de som man lever med samtidigt som jag vill hem. Hem till mitt liv där hemma, familjen och vännerna. Jag tänker ändå att det kan vara bra med ett litet uppbehåll så att man kan komma tillbaka med ny energi och ett nytt leende. Det är det som krävs enligt min mening.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Sammanfattningsvis så har mitt år här varit det absolut bästa i mitt liv. Utan tvekan. Jag har träffat de mest fantastiska människorna med samma intressen och liknande mål. Ingen dag är den andra lik och det är det som är förutsättningen till att bli bäst. Variation. Glädje. Skratt. Tårar. Jag har sagt det förr, jag säger det igen, nyckeln för att klara av det här är att älska det man gör och det gör jag. Går man inte in helhjärtat så har man ingenting här att göra. Självklart har jag ibland haft hemlängtan tills gråtit i telefonen men allt roligt som jag har fått uppleva och alla vänner jag fått väger upp det. Jag är bara människa. Tack. 
 
 
 
 
 
 


 

STUDENTEN

 
Kom precis hem från att ha tittat på studenten. Det SPÖREGNADE. Usch vad tråkigt det är när vädret förstör. En ganska liten student var det i alla fall, men talet som hölls var fint. Fint och mäktigt. Jag kände känslorna och längtar på ett sätt tills jag själv står där samtidigt som jag inte vill lämna gymnasiet. Inte än och som tur är så är det två år kvar. Två år kan gå fort, de kommer gå fort. Tiden går fort när man har roligt, tyvärr. Ändå är jag lite smått sugen på att ta studenten, särskilt när man såg allas glädje. 
 
 
 

GALHAMMARUDDEN

 
 
Hade lektion på förmiddagen men sedan gick vi till Galhammarudden som det heter, åt pastasallad och hade aktivitetseftermiddag. Det var roligt men väldigt, väldigt kallt. Slutade vi två någon gång och sen dess har jag handlat och tränat. Känns lite konstigt att jag svettades ihjäl i bikini i söndags och idag huttrade jag omkring med vantar på. Jämtland♥♥♥ Snart ska vi spela innebandy vilket kommer bli roligtroligtroligt. Imorgon tar treorna studenten, undra hur de känner sig...
 
 

TREDJE JUNI

På eftermiddagen insåg jag att jag inte alls var klar i skolan. Fick kompleteringsuppgifter i matten för att nå ett högre betyg, hittade en samhällsuppgift och såg att kapitlet till kemiprovet var cirka så hääääär långt. SUCK. Är ledig onsdag, torsdag och fredag den här veckan så får väl försöka göra klart det då, för nu är energin i botten. Dagens bästa var i alla fall när jag fick tillbaka mitt biologiprov som jag skrev A/B på. Sjuk nöjd och glad. Tror fortsättning av planering till lägenheten får ta upp resten av delen av min kväll. Nog så kul. 
 
Bara för att sommarlovet är så nära så fick ni lite bilder från förra sommaren.
 
 

SÅ GOTT SOM KLAR

Sitter på skolan och har arbetstid just nu men har inte så särkilt mycket att arbeta med. Tror jag endast har ett kemiprov kvar i skolan och det är i slutet av nästa vecka så ingen idé att börja plugga redan nu. Så skönt att i princip vara klar. Klar med hela ettan. Märklig känsla. Ska snart bege mig mot lunchen, hörs.  
 
 
 
Önskar all lycka till till dig helan som kanske just i detta nu ligger på operationsbordet och får halsmandlarna bortskärda. Du kommer komma tillbaka starkare än någonsin, det vet jag♥
 
 

PICTURES


 
Bild 1 - Från fotbollsmatchen i ÖSD, tycker bilden är fin och beskriver kvällen bra. 
 
Bild 2 - En kämpandes Lina på hoverbergstestet, nästan framme. Nästan i mål. 
 
 
 

FÖRSTA "DOPPET"

 
Kan väl inte direkt säga att det här var ett riktigt dopp haha. Blöt blev jag trots att diket saknade riktigt djup. Tycker bilderna är söt. 
 
 
 

NÅGRA KILO VATTEN FATTIGARE

Träningen gick väldigt bra, det var skönt att åka rullskidor och gymövningarna satt ganska fint de med. Antingen blir jag hur pigg som helst efter träningen, så pigg att jag skulle kunna städa hela huset, laga sju olika sorters kakor och ändå orka springa ett varv runt jorden, eller så blir jag trött. Sådär trött så jag knappt träffar munnen när jag äter, idag blev det så. Men det är ändå en skön känsla, man är sådär skönt trött, som man bara kan bli när man vet att man har gjort någonting bra. Just nu orkar jag inte ens tugga mitt tuggummi som är i mun, då är man bra trött. Från det ena till det andra här kommer diverse bilder som ej har visats, hehe. 
 
 
 
 
 
Bild 1 - Farvälkram av att Linnea skulle åka hem. 
Bild 2 - Försök till hoppbild av Malin och mig en lördagskväll. 
Bild 3 - Badet i Ljungan. 
Bild 4 - Vattenkriget för några helger sedan. 
 
Min vänner är bra bäst. Varenda en. 
 
 
 
 

SÖNDAG MEN ÄNDÅ INTE

 
 
 
 
Igår vaknade jag vid fem tiden på morgonen för jag hade så ont i min stortå pga av en liten fjantig blodblåsa. Gjorde så jävla ont så kunde varken sova, äta eller någnting, tillslut stack jag hål på den. Det var inte direkt smärtfritt men helt klart värt det. Efter min inte direkt roliga morgon och förmiddag så började jag planera lite smått inför lägenheten i höst eftersom jag flyttar in i en etta. Jag och Maja var även hundvakt åt Edvards hund, så blev en liten promenad i skogen med en hund som inte tycker det är så roligt med koppel... Sedan lagade jag en jättegod kycklinggryta och tog med mig upp till Malin. Hon har opererat in ett nytt korsband i knät och är lite smått handikappad kan man säga. Vi åt, bakade paj, satt ute i regnet, pratade om allt och inget, hade trevligt. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Idag sov jag enda till elva, kan ju ha något att göra med att jag sov ca 4 timmar natten innan men ändå. Så jag fick för första gången i mitt liv uppleva hur det var att äta brunch. Svar, inte så märkvärdigt. Kom precis in från ballkongen, ha suttit och fortsatt planerandet inför lägenheten, ååå det är så kul haha. Tror solen tog rätt bra dessutom. Nu ska jag dra ut och träna och hoppas att solens strålar har avtagit lite. Hörs...
 
 
 
 

LALALALALA SOMMAR

 
 
Dagen började med den absolut segaste och mest ogivande kemlektionen på hela året. Usch var drygt det var. Lyckan när den var slut och helgen var här. Linnea och jag gjorde lektionen lite bättre i alla fall genom att rita lite smått och fint. På lunchen så gick vi i ettan och åt med de nya ettorna som här på besök. Helt sjukt att det var ett HELT år sedan som det var vi som var här och hälsade på. Vi som fick en genomgång av träningsdagboken, vi som tittade på lägenheter, vi som provade kläder och vi som åkte därifrån längtande och förväntansfulla.
 
Citerar vad jag skrev på bloggen när jag åkte från Åsarna för ett år sedan "Just nu spelar det ingen roll om sommaren går fort för jag vill börja NU." Kan såhär i efterhand, med facit i handen säga att det var inte alls som jag hade trott att gå på skidgym, det var 1000 gånger bättre. Det bästa året i mitt liv utan tvekan, blir alldeles varm när jag tänker allt som jag har varit med om det här året. Borde göra ett inlägg om mitt år här, ja det ska jag haha. 
 
Efter att vi hade visat vår fyra för tre stycken killar som ska flytta in här nästa år så stack jag ut och tränade med Sanna och Maja. Ett kort pass med spänstinslag. Helt omänskligt egentligen och träna egentligen i den värmen som var men man är väl härdad. Kan väl säga att det vaar full fart från det passet tills att jag stupade i säng av trötthet strax efter midnatt. Vi hoppade studsmatta, trixade med boll, bakade chokladbollar, spelade fotboll i en rolig evighet, cyklade på en cykel som jag blev fullkomligt kär i och det absolut bästa, BADADE.
 
 
 
Om man har spelat fotboll i en till två timmar (tidsuppfattning existerar inte i Guldbyn, Åsarna) i tjugo graders plus så var det mer än skönt att hoppa i Ljungan och bada. Trots att det är fjällvattnet som rinner där. Fjällvattnet som inte brukar vara särskilt varmt. Jag har tjatat hela veckan att jag vill bad, fråga Linnea haha, och igår fick jag ääääntligen göra det. Så lycklig!!! Vi som var tappra nog att bada var jag, Edvard, Jon, Mike, Danne, Anton och halvt Sofia (stackarn blev islängd). Tror det blir en repris på badandet idag för innan klockan hann slå sju så var det 18 grader i skuggan, helloooo june. Innan jag gick och sov så tittade jag på en skräckfilm. Dagen lekte från första till sista sekund. 
 
 
 
 
En liten avstickare bara, Linnea. Min fina lilla dvärg åkte igår hem till Ö-vik för att opperera halsmandlarna och hon kanske inte hinner komma tillbaka innan sommarlovet. Med andra ord, risken finns att vi inte ses förrän i höst vilket är ca tre månader, 1/4 år. OMFGH. Knäppisen som jag levt med 24/7 i nästan ett års tid. Hur ska jag överleva?! Fortfarande i chock tror jag. Puss på dej i vilket fall.