EN VECKA SENARE

Då har det gått lite mer än en vecka, tror jag. Tappar kollen på dagarna när det är sommarlov och det är så himla härligt!! Penicillinet verkade fort men inte förrän i måndags kände jag mig frisk. Innan var jag på dåligt humör, trött och framförallt orkeslös. Sånt som mitt tålamod absolut inte klarar av...

I söndags åkte vi ned till Norrköping för syskonen skulle gå på stadium sportscamp. Mamma och jag bodde i husvagnen på en camping medan och hade det mysigt.

Vi började i måndags med att besöka Söderköping för att framförallt äta på glassrestaurangen. Ni som ätit där förstår hur värt det är. Vi strosade även omkring på den lilla gulliga stan och tittade i inredningsaffärer med farligt fina saker. Sen åkte vi ett litet sightseeing tåg runt Söderköping som berättade stadens historia. Det tycker jag absolut ni ska göra om ni åker dit!

I tisdags så låg vi vid poolen tills det brände lite för mycket på ryggen. Då kom mormor och morfar ned med husbilen och gjorde oss sällskap en natt innan de åkte hem igen för att jobba. Vi spelade golf och åt god lax.

När jag vakande i onsdags regnade det fruktansvärt. Det är lite det jag förknippar Norrköping med så jag var inte direkt förvånad. Eftersom vädret var som det var så åkte vi till Linköping för att titta på bergs slussar i Göta kanal och för att besöka Cloetta chokladfabrik. Gick därifrån med hiskeligt mycket godis. Sen åkte vi till pizza hut för att äta och till eftersätta fick man ta mjukglass själv. SJÄLV. Kan ni tänka er?! Haha. Blev alldeles till mig och tror jag åt 3 (!) stycken för att det var så roligt att göra haha. Mätt och ja, mätt. På eftermiddagen cyklade jag och mamma ned för att titta på stadens shoppingutbud. Vilket är bra. Väldigt bra. Vid åtta tiden hämtade vi Erik och hans vän på stationen som skulle på bråvalla festivalen. Lagom avundsjuk jag var när vi lämnade av de på festivalplatsen. Måste ha varit helt grymt.

Torsdags. Bredde smörgåsar på morgonen och tittade in en tur på en av alla de många kartor vi hämtat från turistbyrån. Sedan tig vi bilen med cyklarna bakpå och åkte till Norsholm där vi cyklade en bit längs Göta kanal, fikade och cyklade tillbaka. Det är så dit och mysigt längs kanalen och man blir lite avundsjuk när man ser alla dessa fina båtar som flyter i det lite för oklara vattnet. Eftermiddagen spenderades som dagen innan, på stan. Hittade en massa fina kläder och annat fint, som en inredningsbutik som får mig att vilja återvända till Norrköping precis just nu. Den hade verkligen allt som är värt att ha i inredningsväg, skulle vilja köpt varenda liten sak. Tackar mamma för all shopping eftersom klumpiga jag glömde plånboken hemma hemma. Passande nog.

Sista dagen på veckan i husvagnen. Fick äntligen träna igen och det var lycka. Mamma skjutsade därför mig till Norsholm med min cykel och därifrån skulle jag cykla till Söderköping längs kanalen, 3 mil enkel vända var det ungefär. Men innan hon släppte av mig så letade vi cykelväskor och det är ett äventyr i sig haha. Utan väska och med chokladbiten i sport-bhn trampade jag iväg. En jättefin tur med relativt lätt terräng. När jag kom fram till Söderköping var mamma där med bilen, åkte då tillbaka till Norrköping igen. Senare på kvällen åkte vi ned och åt tacotallrik på stan. Avslutade kvällen med otello, majspuffar (nej nu vill inte veta hur mycket vi åt) och jägarna.

En väldigt bra vecka men som alltid är det skönt att komma hem. Bilder från veckan kommer när de har landat på datorn.





Kommentarer
Postat av: Hanna Johansson

Hej Lina!!
Vad kul att du har varit här i östergötland! Du skulle ju hört av dig till oss, för vi bor ju här vet du! Precis vid Linköping ;)
KRAM, och fin blogg förresten!

Svar: Ja det var jättekul! Tänkte på det efteråt att ni bodde i de här trakterna. Det får bli en annan gång. Tack så mycket och kram! Saknar dej. <3
None None

2013-07-02 @ 21:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback