vanliga torsdag

Lever men har för mycket att göra för att kunna blogga med bilder, tyvärr. Kan berätta lite kort om dagen i alla fall. Pluggade matte hela förmiddagen och sedan åt vi lunch innan det var rullskidor skate på banan. Igår hade vi ett helvetespass rent ut sagt så bena var ganska döda idag, men så ska det väl vara. Imorgon kommer mina fina vänner hit, haha. Kommer bli kul :D

FJÄLLTUR #3

Sista delen av min fjälltur. Utsikten♥

FJÄLLTUR #2

Efter lite mer än halvägs så stannade vi och åt vår lunch vid några fäbodar. Det är sååååå fint på fjället♥

FJÄLLTUR #1

Vi var som sagt på fjälltur i tisdags och då tog jag med min systemkamera. Vi gick mellan Storhogna och Klövsjö. Det var väldigt blött så jag blev dyngsur trots gummistövlar, kan bero på att der regnade och att jag halkade x gånger...

ÖSTERSUND

Mormor och morfar kom och hälsade på mig till helgen i deras husbil. När jag hade visat de runt i Åsarna så åkte vi in till Österuns. Först så gick vi på stan, shoppade och fikade. Sedan övernattade vi på skidstadion i Östersund. Jag och morfar gick även upp på restaurangen på toppen av kommerinteihågnamnet. Utsikten var jättefin i alla fall.
På lördagen åkte vi på Jamtli, ett museum och efter det storhandlade vi på Ica Maxi så nu behöver jag inte handla på ett tag. På väg hem till Åsarna så stannade vi och fikade budapestbakelser.
Till sist så åkte vi upp på Hoverberget för att jag skulle visa var vi tränade emellanåt. Även där var utsikten väldigt fin.
 

SÖNDAGSMORGON

Matteboken är uppslagen och jag sitter och räknar. Matten har blivit helt okej så det är inte så tråkigt, faktiskt ganska kul. Kommer nog ångra att jag skrev det där när jag kommer till de röda uppgifterna.
 
Ett inlägg om min helg kommer att komma under dagen, håll utkik!

...

Befinner mig för tillfället i mormor å morfars husbil i Östersund. De var och hälsade på i lägenheten idag och sedan följde jag med dem eftersom jag hade varit tvungen att sova ensam annars. Ingen bra kombo när man har sett skräckfilm ;) Vi gick på stan och fikade, de köpte även en sak till mig på monki, lyx!


Trött. Trött. Trött.

 
min fruksot som jag åt för någon vecka sedan
 
Snart helg, det behövs. Linne och Maja åker hem i helgen så då kommer M&M och hälsar på. Idag hade vi matte hela förmiddagen, sedan åt vi tacogratäng till lunch mmmmm. Vid ett så drog vi ut på ett crosspass men jag åkte endast rullskidor för jag kände mig trött. Nu är jag klar med litteraturhistorian som kan ha varit det tråkigaste jag har gjort.

PANIK

Idag hade vi ett hårt pass efter skolan men det var roligt. Vi körde rullskidsintervaller i 1,5 h och sedan styrka på det. När jag kom hem så åt jag, städade lägenheten och nu har jag pluggat sedan halv åtta (3 timmar). Nu är jag värd en bulle.
 
Bilder från fjällturen kommer när jag har tid, vilket jag verkligen inte har nu.
 

HÄRLIGA REGNIGA TISDAG


Idag har jag varit på fjället Storhogna med klassen och vandrat. Det var roligt och blött. Bilder kommer i ett annat inlägg. Nu ska jag plugga i nån timme innan jag äter kvällsmat. Sedan får vi se vad kvällen erbjuder. KRam.

back to ingenmansland

Jahopp. Då var tiden i Hedesunda slut för den här gången. Klockan tre rullade bussen tillbaka till Åsarna så den sitter jag i nu. Tacka vetja dator och mobilt bedband♥

lördag lördag lördag

Jag har hinnit varit in till stan för att köpa en jacka som inte fanns, träffat några vänner, kikat på fotboll och handlat. Klockan sju ska jag äta godmiddag med familjen och sedan grilla med vänner. Kommer bli toppen! Mitt dilemma nu är om jag ska installera sims på skoldatorn eller inte. Om jag gör det kanske det kraschar/ blir seg och om jag inte gör det kanske jag får tråkigt till helgen då mina roomies inte stannar kvar i ingenmansland. Svårt val ;)

på hemmaplan

bilder från ett lycko-rullskidspass i tisdags

Ligger i min säng i Hedesunda nu och ska strax sova. Jag längtar tillbaka till min säng i Åsarna. Imorgon ska jag ha kul med mina fina vänner, godnatt


TORSDAG, SNART FREDAG



två bilder efter gårdagens träningspass, en av tränarna knäppte dem.
 
Dagen har gått bra, en lektion, god lunch, träning, middag, död i soffan. Ungefär så ser alla mina dagar ut. Imorgon åker jag hem över helgen. Det ska bli kul att få träffa familjen och alla vänner igen, jag ska njuta innan jag åker tillbaka till ingenmansland på söndag igen.

INGET GÅR OM DU SLUTAR KÄMPA


Bild från i somras...
 
Igår så fanns det verkligen ingen tid till bloggen, jag har sjukt mycket i skolan just nu, också träning på det, och tvättning, städning och matlagning, ja ni fattar. Tills nästa vecka ska vi vara klar med en textanalys, Kap 1 matte C, en essay på eng, orienteringsprov och grammatiksprov i eng. Så det är rätt så jobbigt just nu. Matten är även jättesvår så jag får panikattacker när jag ser boken. Usch. Önskar att det vore lika lätt som i nian.
 
Imorse vaknade jag utvilad för engångs skull. Är nog första gången här i Åsarna, applåd. Efter skolan så åkte vi till Hoverberget för att köra stavgångsintervaller. Väldit jobbigt, nyttigt och kul! Utsikten var fantastisk och bilder kommer att komma upp HÄR, på skidgymnasiets blogg.Nu ligger jag som en död fisk i mitt rum och funderar över om jag ska ta tag i matten eller hoppas på att det går bra helt enkelt. Tror det blir det sista alternativet ;)
 
Tänkte passa på att skryta lite med mitt schema:
Måndag: 08.30 - 16.50
Tisdag: 08.30 - 11.30
Onsdag: 08.30 - 13.45
Torsdag: 08.30 - 11.30
Fredag: 08.30 - 11.30
 

TEXT TEXT TEXT

Som rubriken. Jag kan fortfarande inte ladda in bilder på datorn vilket är ett problem, ska försöka lösa det så småningom. Därför text eftersom att jag vill hålla alla där hemma uppdaterade.
 
Dagen har varit lång. Jag gick i skolan från halv nio till fem. Idrott, svenska, engelska, specialidrott och en handling där emellan. Nu på kvällen så började jag med läxor men blev avbryten när det blev fotbollsmatch, sååååå mycket roligare. Nu ska jag ta lite kvällsfika och vara glad över att den värsta dagen är över, de återstående dagarna slutar jag 11.30 förutom onsdag då jag slutar 13.45. SKÖÖÖÖÖÖNT!

CYKLAT SOM ALDRIG FÖRR

Dagen har inte varit så meningsfull. Jag sov ut till kvart över tio och åt sedan en stor frukost som jag knäppte en massa fina bilder på men sen så slutade minneskortavläsaren i datorn att fungera, suck. Bilderna kommer när den börjar fungera.
Jag och Linnea hjälpte Malin att bära allting till bussen och sedan åkte alla alpinare iväg på läger till Norge. Inte alls avundsjuk, inte alls. Vi mötte Maja som drog ut och skulle åka rullskidor i 3 timmar. Sedan får jag och Linnea panik när vi inser att våra nycklar ligger i lägenheten och vi måste träna. För att vara snäll så lånar jag en cykel för att cykla efter gänget på rullskidor för att kunna få nyckeln av Maja. Det gick så där... Jag cyklade så fort jag kunde och var döslut när jag kom dit jag trodde alla skulle vända, men nejdå, det var bara att trampa vidare och efter drygt en timme så såg jag dem. LYCKAN. Ïstället för att ta nyckeln, cykla hem, ge den till Linnea så att hon skulle kunna träna så hänger jag med de på rullskidorn. Efter två timmar vänder vi och kör samma väg hem. När vi nästan är hemma så ser jag att Maja är borta. Då hade hon vänt för att köra en bit till och ja, hon har nyckeln. Jag orkar inte bry mig och cyklar hem iskall och utan nyckel. Smärtan att berätta för Linnea att berätta att jag cyklat i tre timmar för att komm hem utan nyckel. Oj oj oj. Sedan fick vi nyckeln tillslut men då var klockan runt sex så då var det bara att sätta igång med middagen. Jag cyklade i Jämtland en septemberdag i kortbyxor. Jag kan säga att det var skönt med ett varmt bad sen!

Pannkakor

För några dagar sedan var vi så sjukt snälla att vi lagade pannkakor åt några alpinister. Nog ser de goda ut.


VARJE DAG ÄR UNIK


Hej fina läsare!
Det har varit lite torrt på bloggfronten pga av bildbrist, jag orkar liksom inte springa runt med systemkameran och knäppa på allt och alla, hoppas det är förståligt. Så nu vill jag verkligen att ni skriver vad ni tycker. Vill ni att jag ska skriva "Idag gjorde jag si och så", eller vad vill ni veta? HAHA. Alla tips godtas och ni kan gärna vara anonyma.
 
Igår hade vi i alla fall nollning. Ja, ni läste rätt. Jag tänker inte gå in på detalj men jag kan söga att det var kul och inte alls som det står i tidningar här och där. Idag blir det till att ta det lugnt och äta godis, kan behövas efter en skolvecka. Ha en bra helg!

MAT MAT MAT


ganska god mat som jag kokade ihop här om dagen
 
Idag så gick vi i skolan till två tiden och sedan var det träning. Ikväll ska jag ta det lugnt och försöka somna tidigt vilket är svårt när det finns så mycket att göra. Försöka kan man ju iaf ;)
 

EN LITEN INBLICK I LÄGENHETEN




SUNDAY

 

två bilder på de som pryder min vägg, tack Frida för den underbara tavlan
 

JAHOPP! Idag har jag varit effektiv må jag säga. Jag har tränat, städat hela lägenheten (med Linnea), tvättat 3 (!) maskiner och skrivt klart en svenska uppgift. Känns otroligt skönt nu. Nu ska jag försöka komma på vad jag ska äta ikväll coh sen ska jag och Linnea hoppa studsmatta, hörs...

LINNEA SPANAR


Det här är Linneas nöje ;) LÄS HENNS BLOGG HÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR!

PIZZABAK


mmmmmmm, pizzaaaaaa

Igårkväll så agerade jag pizzabagare. Det gick fin fint förutom att jag inte kan sätta på en ugn eller diskmaskin för den delen...

BILDER FRÅN DEN SENASTE TIDEN I ÅSARNA









LITE NYTT TILL GARDEROBEN

 




Den gråa är från
gina och den rosa är från monki. Jag är kär i den rosa♥

INTE SOM PLANERAT

Kvällen blev inte riktigt som vi hade planerat. Vi gjorde 3 stora chokladbollar och åt upp men sedan spårade det. Rispuffar i folks brevinkast, vattenpistol, tejpade armar och ben, äggkastning i vardagsrum...

Det blev alltså inget pizzabak vilket resulterade i att jag blev väldigt trött och hungrig men som tur var så var Måns väldigt snäll som hade stekt pannkakor till mig och Linnea när vi kom hem. TACK! Jag åt 7 (!) pannkakor=rekord.