Lite nytt

Jag har fixat lite nya bilder på bloggen, eller rättare sagt IDA har gjort det, tack. Kanske blir lite mer bloggsugen nu när bloggen blivit vintrigare, det var tanken iaf.  

läser, ligger vid datorn, tar det lugnt

Skidträning ikväll och shopping imorgon, jag är glad.

Jag rekommenderar inte att åka rullskidor på en snötäckt väg.

Gick upp sju, åt frukost och drog sedan ut på rullskidorna. Tog rundan runt Östveda ca 12 km. Ett kort pass alltså. När jag hade kommit halvvägs så börjar det snöa. Jahopp tänkte jag och åkte vidare. Men tillslut var det så mycket snö att hjulen varken rullade eller fick fäste. Jag kom hem i alla fall och nu fasar jag över att behöva cykla till frissan. Snöar ännu mer nu! Jag är glad ändå för det SNÖAR ju faktiskt. Vem blir inte glad av det?


TRÖTTAST

Är verkligen hur trött som helst så ska strax sova. Idag har jag åkt rullskidor och skridskor med Olivia. Rullskidspasset var såååå härligt. Frost på marken och solen som värmde när vi åkte över åkrarna. Bor på finaste stället kan jag konstatera. Hedesunda<3 det var även roligt att åka skridskor. Först var vi bambi på hal is men sen så var det vi som regerade :DD ska fortsätta åka så mycket skridskor som möjligt nu på lovet.

Imorgon ska jag upp kvart över sju för att träna, sedan klippa mig och efter det träffa Ida en snabb sväng innan jag ska iväg till stan. Vi kom fram till att vi måste träffas imorgon om vi ska hinna ses på höstlovet = katastrof ! Sov gott alla...


Ska man verkligen gå upp 06.40 på en söndag?

Fast i å för sig så är ju klockan 7.40 eftersom jag vred tillbaka den igår kväll. Undra om man drog fram eller bak klockan först? Hmmm.. Jag kan bli tokig på sånt här.

I vilket fall är jag vaken och jag ska läsa och äta mandarin, intressant hehe.

Igår var det jättekul även fast Brynäs torska och vi åt godaste maten.


THANKS GUD IT´S FRIDAY

Har just packat in alla mina kläder garderoben så det är skönt. Sitter i sängen med två datorer, bloggar äntligen från någon annan dator än skolans så det kan bli lite bilder :D Chillar i min assnygga svenstatröja (ironi) som jag vann på älgskånkskastning. Kikar i skolkatalogen som i för övrigt består av tre klasser, å nej, vi är inte så många på vårt gymnasium. Bättre tre smarta än tio dumma i huvudet, eller nå haha.  
 
Idag så tog jag 7.40 bussen från Åsarna till Gävle. Hade sällskap av Linnea som skulle hälsa på bruuuur sin i sthlm. Micke, Mike och Fredrik var även med samma buss från Åsarna. Ganska skönt att hoppa av bussen och veta att Linnea, Mike å Micke hade två timmar kvar till Sthlm. HAHA. vet inte hur jag ska överleva lovet utan Linnea, jag menar vi bor i samma l´ägenhet och träffas 24/7... Bara nio dagar kvar haha. Iaf, när jag hoppade av bussen hämtade mamma mig så åkte vi till köpis och jag köpte nya skor, canada snow♥
 
Ska försöka bli bättre på att blogga ;)
 
funkar ändå inte med bild hefiwjnföewöojfnjewnöokjl
 

I häsen

Hemma i Hedesunda för höstlov. Skönt. Kul. Tråkigt. Imorgon ska jag på hockeyyyyyyyyyy

skrattar som aldrig förr, orkar inte med livet haha


MER SNÖ

Igår kväll snöade det ca en decimeter så vi var ute i snön och gjorde allt kul som det innebär! Sååååå glad helt enkelt.


ÖSD

Östersund idag då. Först så satte vi upp vår monter innan mässan började och det blev lite panik när de ropade "10 sekunder kvar" haha. Sedan strosade jag och Maja omkring på stan i några timmar, sjukt tråkigt. När vi kom tillbaka till mässan så var det ganska lite folk så vi åt dumlekolor och beställde pannband och mössa, trevligt. Nu står min kladdkaka i ugnen men jag mår redan illa för jag har ätit upp cirkus halva smeten...  

H E L G

Ååååh så skönt med helg! Jobbade matte hela dagen fram till lunch i skolan, så är det att gå natur :D Sedan så sprang vi "bjärtaturen" vilket bestod av jävligt branata och långa uppförsbackar. Hela rundan blev strax under två timmar och sedan styrka på det = trött. Imorgon så ska jag och Maja åka in till Östersund för att göra reklam för skolan på en mässa. Blir nog rätt kul. Marabou och glass får göra min fredagskväll.

INTE LIKA BRA SOM IGÅR MEN ÄNDÅ

Skola på förmiddagen och skidor på eftermiddagen. Bra dag. Tyvärr så var inte spåren lika bra som igår men vi knatade på i två timmar i alla fall. Linnea och jag klarar allt ;D När vi kom hem så bakade vi pizza och det var lika gott som alltid. Om några timmar så kommer Linneas kompisar hit och hälsar på över helgen, funderar på om jag orkar vara vaken när de kommer. Imorgon så har vi inga lektioner så det blir till att göra lite läxor efter lunch så ska jag och Linnea springa. Nu väntar plugg, hörs.  

Bydalen

Efter skolan idag så åkte vi till Bydalen, några mil härifrån, och åkte skidor. På natursnö. Det var hur kul och härligt som helst. Ikväll har jag ätit och vallat skidor för imorgon så ska vi åka klassiskt på Storhogna. U N D E R B A R T. Hade tänkt ladda upp bilder jag knäppte under passet men bloggappen funkar inte -.-

Wihooooooo

längtar til tävlingarna i vinter
 
Sitter i skolan och väntar på att vi ska åka till Åsarna och träna. Imorse snöade det som sagt och det gör det än så det är lite snö här nu faktiskt. Imorgon efter skolan så ska vi åka och åka skidor. Kan inte fatta att det går att åka skidor på natursnö redan, det är ju bara mitten på oktober. Så ikväll blir det att valla skidor kanske att vara lite ute i snön. Jag, Maja och Linnea har storhandlat mat idag, huuuuuuur tungt som helst att bära haha.   

Två vinterbilder


Lycka

Tänk er att vakna en tråkig, vanlig tisdags morgon och se snö utanför fönstret och flingor som kommer ned från himlen. Min dag är räddad.


Kära vädergudar ge oss snö

Idrott. Arbetstid. Lunch. Matte. Engelska. Specialidrott.
 
Så har min dag varit, självklart så hade vi fler lektioner än på schemat, självklart. Jag har gjort lite mysigare på rummet med lampor och ljus men det så inte att ladda in bilder på datorn, suck suck suck. Bilderna får komma någon annan dag helt enkelt.  

på bussen

snart läggs rullskidorna på hyllan, fyfan vad skööööööönt
 
Har just upptäckt att det finns WIFI på bussen, lyyyx ;D Jag har suttit på bussen i en timme och har fyra kvar men det är sådant man får ta när man går i skolan far far away... hehe. Ångrar inte att jag åkte hem över helgen iaf för det har varit skönt att vara hemma lite och det kommer bli ännu roligare att komma tillbaka. Tror veckan kommer bli ganska chill men med jobbig träning, inte så långt kvar av barmarksträningen nu så det gäller att stå ut. Det har både snöat idag och igår i ingenmansland. Kan inte riktigt fatta att jag missade första snön, snyft. Hoppas på mcyket snö inom kort, kram.

inte långt kvar nu

Tränade med Olivia på förmiddagen, löpning och styrka. Nu har jag packat allting igen och om halvtimmen drar jag tillbaka till Åsarna. Tagga buss i 5 timmar♥
 
Bloggar mer på bussen, hörs hej

sovmorgon

kan lugnt konstatera att jag går på bästa gymnasiet
 
Såg nyss att jag bara har fyra lektioner nästa vecka, hur skönt?  
 
Ligger fortfarande i sängen, okej klockan är visserligen bara 9.21 men länge för mig... Ska snart pallra mig upp och äta frukost och efter det ska jag ut och testa brorsans nya rullskidor innan jag drar och kör intervaller med OLIVIA. Ska bli kul att träna på hemmplan igen och skippa alla onödigt långa backar, okej lite ironi i den meningen...kram.

hemma hemma

iphone bild sedan i vintras. Snööööööööö♥
 
Tog bussen 07.40 imorse hem till kära hemmet i Hedesunda. Kändes som om det vore skönt att komma hem lite och det var det. IDA fyllde år i onsdags så då överraskade jag henne med en tårta och present nu på kvällskvisten. Haha. Imorgon så ska jag träna och ta det lugnt, en skön helg hemma helt enkelt.

två bilder på mig idag


matematik och löpning

bild från i vintras, längtar sjukt på att snön ska komma
 
Somnade 21.10 igår, snacka om trött. Nu ligger jag i sängen och är nästan lika trött, men inte riktigt. Idag så jobbade jag matte i skolan och hade mitt engelska tal. Det skulle vara 5 min och mitt var 5.03, skills eller vad? Efter lunch så åkte vi hem till Åsarna, bytte om, stack ut och sprang. Idag blev det 1,5 mil i lagomt tempo och helvetesstyrka på det. Ska bli skönt att ta det lugnt och vila imorgon, helg dessutom.

tröskelintervaller...

...var vad vi körde idag. Vilket går ut på att man ska ligga på ca 80-90 % av maxpulsen, vilket menas med att man ska ligga strax under sträcket till mjölksyra. Jag körde fyra stycken ca 10 min intervaller och hela passet blev lite över två timmar. Så nu är jag sådär skönt trött. Jag hade tänkt jobba matte men det sket sig totalt. Nu ska jag istället ta lite kvällsfika och sedan sova tror jag. En dag imorgon också.

Sämst på att uppdatera men orkar inte bry mig längre. Skriver när jag får tid.


I TORSBY

Är för tillfället i Torsby på läger med skidgym, hur kul som helst. Vi har kört tre pass i skidtunneln och ett löppass. Såååå kul att åka skidor igen :D