NÄSTAN ETT ÅR

Så jävla glad. Glad att jag fick börja här, just här. Här på fjällgymnasiet. Kvällen innan mamma skulle skjutsa upp mig "för gott" till Åsarna i august i höstas så var jag ledsen. Ledsen över att behöva lämna livet där hemma, familjen och alla kompisar. Det enda jag ville var att stanna kvar i mammas famn i resten av mitt liv. Inte blev det bättre när vi kom fram heller. Jag ville inte att mamma skulle lämmna mig med två främmande personer i en lägenhet 34 mil hemifrån. Det gjorde hon ändå och det är jag mer än glad över idag. 
 
 
 
Kommer ihåg det jättebra. Nästan så fort mamma hade stuckit så började det, mitt första år på gymnasiet. Redan första dagen så träffade vi jättemånga som gick här. Det var full fart från sekund ett. Man hann inte tänka på vad som hände hemma, allting var så nytt och så ROLIGT. Sova var dessutom överskattat, de första veckorna hann man knappt det haha. Kvällsmaten uteblev också lite för ofta och ersattes av chokladbollar i stora drag. I skolan var det mycket, uppgift efter uppgift kom men de struntade man i ganska mycket och sen så satt man där kvällen innan, med ca 50 tal att räkna i matteboken. Men det var det värt. Det gäller att prioritera haha. De första veckorna var de bästa. Allt nytt, allt roligt. 
 
 
 
 
 
 
Sedan började det mattas ned lite smått, vi åkte på läger. De alpina åkte till Österrike, Norge osv. Det blev inte helt lika hektiskt. Man började inse vilka personer som man klaffade lite extra med och tvärt om. Sen så kom den, den första snön. Det var kärlek vid första ögonkast och oj så glada vi blev. Vårt första skidpass på natursnö åkte vi den 18 oktober, den ni. Efter det så rullade säsongen igång. Cuper hit och cuper dit. Hela vintern var princip livet i en resväska (dock inte för mig pga av mitt knä som inte hade samma vilja som mig). 
 
  
 
 
 
När man inte tränade sov man, eller åt, eller pluggade. Man orkade inte med så mycket mer. Alla hade sitt mål, sitt fokus och alla andra accepterade det. Vissa dagar kunde kännas som botten, att allt gick mot en och att man bara ville sjunka genom jorden tills den mörka tiden var över. Det var då såna här små saker kom upp. Små saker som förgyllde vardagen. Jag tänker t.ex på söndagen då jag var i Vemdalen. Den leved jag på länge, länge. Samtidigt som allt kunde vara piss så kunde det vara toppen. Då man hade gjort en riktigt bra tävling. Den känslan är nästan oslagbar. 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Man märkte när tävlingssäsongen började lida mot sitt slut för spänningen släppte. Längdskidåkning är en individ sport och alla är så sjukt tävlingsinriktade och tjurskalliga. Det är det som behövs för att orka med. Så i och med att tävlingarna började trappas av så började alla slappna av mer. Det blev helt enkelt mer liv där vi bor och det är så det är nu idag. Lite lika hösten men ändå så olika. Svårt att sätta ord på det. Just nu, nu känns det verkligen att det snart är över. Att ett sommarlov väntar runt knuten och att vi inte kommer ses på ett tag. Det är på ett sätt lite trist att åka härifrån. Att lämna alla de som man lever med samtidigt som jag vill hem. Hem till mitt liv där hemma, familjen och vännerna. Jag tänker ändå att det kan vara bra med ett litet uppbehåll så att man kan komma tillbaka med ny energi och ett nytt leende. Det är det som krävs enligt min mening.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Sammanfattningsvis så har mitt år här varit det absolut bästa i mitt liv. Utan tvekan. Jag har träffat de mest fantastiska människorna med samma intressen och liknande mål. Ingen dag är den andra lik och det är det som är förutsättningen till att bli bäst. Variation. Glädje. Skratt. Tårar. Jag har sagt det förr, jag säger det igen, nyckeln för att klara av det här är att älska det man gör och det gör jag. Går man inte in helhjärtat så har man ingenting här att göra. Självklart har jag ibland haft hemlängtan tills gråtit i telefonen men allt roligt som jag har fått uppleva och alla vänner jag fått väger upp det. Jag är bara människa. Tack. 
 
 
 
 
 
 


 

Kommentarer
Postat av: ida

Fint inlägg Lina! Sommaren kommer bli bra känner jag. P.S. IRL-garv på Nalleman-bilden hahahahaha

Svar: åå tack Idor. Sommar kommer bli bäst puss.
None None

2013-06-05 @ 21:15:16
URL: http://idasundin.webblogg.se
Postat av: Fredrika

jättefint inlägg Lina! Man förstår liksom lite emr av hur det är, och du verkar ha det jättebra! Blri lite avundsjuk! Saknar dig <3

Svar: Tack Fredrika. Jaa lite det som var meningen :D saknar dej med, kram!
None None

2013-06-07 @ 18:25:35
URL: http://thisfillsmymind.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback