Poolen



Intervaller på sand är inte att underskatta. Axel och jag svettade oss igenom ett bra pass på morgonkvisten. 




Poolhäng. Jag har inte nåt tålamod att ligga i en solstol och sola så har spelat pingis, biljard, volleyboll och badat (gånger massor). Stekhett och fantastisk. 





One week left



Amerikansk fotboll. Om det inte hade varit så djävulskt varmt så kanske jg hade förstått mer men sista perioden/kvarten/whatever så var det riktigt skoj (trots noll förståelse hehe). Häftigt och mäktigt var det i alla fall. 
Igår stekte solen lika hett. Över 30 grader. Vi spenderade dagen på Aquantca och den kunde inte ha varit bättre. Ett vattenland med en massa skojiga vattenbanor och en fejk-strand. För att inte glömma den kuliga vågmaskinen. Bad från 10.00 till 16.00. Skapligt slut sen men SÅ kul. 





Idag tog vi oss an park nummer två, SeaWorld och oj vad bra det var. Delfinernar<333333 fick även chansen att mata den och det var undebaaaaart. Åhh lyckan. Tittade även på späckhuggare, pingviner, hajar, sköldpaddor mm. Allting var grymt. 

Allt är så himla bra här. Hotellet erbjuder allt. Poolen är öppen till midnatt och gymmet dygnet runt. Även hittat en ny skojsig leksak på gymmet som jag roat mig med under kvällen, haha. Hoppas det regnar hemma ;)))





Bye bye Miami



Igår lämnade vi Miami och allt var de innebar och bilade till Orlando. Allting här är verkligen sådär som på film. Så som man har föreställt hur vägarna ska se ut och landskapet. Och allt. 
Blev en badpaus på vägen. Fina, fina Alma. 

Going to the beach beach. 


Nu bor vi i fetaste lägenheten och allt är tipp topp. Poolen är dessutom öppen till ett på natten, lycka<3








Resan fortsätter


Självklart starbucks. 

Miami beach har ca 365 soldagar om året och vi lyckades pricka in den där dagen då det stormade. Haha. Riktigt skrattretande men det gjorde inte så mycket. Vi blev så blöta av den lilla visiten att vi fick köpa nya tröjor för att inte huttra sönder på vägen tillbaka till hotellet. Sett den omtalande stranden har man i alla fall gjort. 



 Sen åkte vi till en annan strand utan blåst. Fantastiskt. 

Fortsättning följer...




USA för hela slanten


10 timmars flyg var påfrestandes men när man kom fram och värmen slogs mot en förstod man varför man jag gjorde det. Underbart. 
Bilen vi glider omkring i här är en riktigt amerikansk, stor och blaffig. 

Mat på "Bubba Gump" (från Forrest Gump). 

Palmer<33333

Då vi är 6 timmar efter i tiden jämfört med Sverige så vaknar man pigg 5 och somnar runt 21. Detta medför att vi är på gymmet innan 6 på morgonen och städarna kollar på oss som om vi vore helt crazy. Haha. 
Världens tredje största köpcentrum. 350 affärer. Vi var där 10 (!!!) timmar och oj vad slut man var sen. Grym shopping i vilket fall. 


SÅ GOTT. Frozen yoghurt med peanut butter-smak var to die for. 
Nöjdaste syrran inne på Victoria Secret. 



Vi har det hur bra som helat i vilket fall (no shit) och åka hem känns långt bort på världskartan. 





bara en ynka dag kvar




Sovmorgon, favvofrulle och sedan ett långpass. Kan vara den bästa måndagen jag minns faktiskt. Fram till nu. Timmarna kryper fram och det ändå jag vill är att sätta mig på planet. 12 timmar kvar tills vi lyfter, hjälp. 



TIPS

Tittade på "I huvudet på Gunde Svan" som sänds på TV4. Denna gång var det Carolina Klüft som Gunde besökte och jag tycker alla borde se det avsnittet. Det var så jäkla inspirerande att se hur Carolina tänkte under sin karriär och hu mycket gemenskapen och glädjen till idrotten betydde för henne. Om hennes inställning till idrott i alla lägen. Alla kolla. Nu. 





vackra höst

Det har ekar tomt här nu i veckan. Så blir det lätt när man vill hinna med lite mer än vad man har timmar till. Och en sliten kropp sedan Ramsau har inte bidragit till det positiva i den kategorin. Just nu befinner jag mig hemma hemma och inväntar att flyget till andra sidan Atlanten ska lyfta. Inte imorgon men nästa dag smäller det.  

Idag körde jag slut på mig rejält i löpspåret och Axel coachade. Alltid lika skönt när A3- passen är gjorda. Annars i helgen har jag varit med vänner, familj, spelat FIFA, bakat och ätit gott. Som ser ska va. Glad höst. 




Balsam för själen



Vem kan tro att det är nå himelskt härligt att springa i mörkret? Dessutom regnade det. Satte på min pannlampan och drog rätt ut i skogen. Dunkade musik i lurarna, kände pulsen stiga, regnet klibba på kroppen och bara sprang. Fort ibland, långsamt ibland. Ingen press. Inget mål. Bara njuta. 




oct. 9

GÖR

Ligger i nedbäddad i sängen med min mysigaste filt och läser på om hur stjärnor och galaxer skapas (pluggar fysik) samtidigt som jag äter Österrikisk choklad och dricker mjölk. 
 
VILL

Åka skidor x1000 på en glaciär med stekande sol, med andra ord åka tillbaka till Ramsau. 
 
TÄNKER PÅ
 
Hur sjukt jäkla bra allting är. Trots regnigt väder och en mils hög av plugg. 
 
LÄNGTAR EFTER

När jag sitter på flyget till andra sidan Atlanten med en resväska full av sommarkläder och med de bästa sällskapet. 
När jag åker skidor på natursnö här i Åsarna. 
När jag kan äta frukost framför julkalendern på mornarna. 
 
ÄR GLAD FÖR

Att morfar hann sätta på vinterdäck på min bil i all hast igår och att min resväska är uppackad (!!). 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

SISTA DAGEN











De sista passen är nu gjorda och imorgon åker vi hem. Jag hade gärna stannat och åkt mer skidor men kroppen börjar känna av den mängd träning vi har genomfört den senaste veckan.

I söndags gjorde vi ett monsterpass (men så kul, när det var klart...) då vi gick stavgång upp för störtloppsbacken i Schladming där det går VC på vintern. Backen var 4,5 kilometer lång och från botten till toppen plockade vi 1149 höjdmetrar. Det tog över timmen att bestiga backen och som Hansson sa: "den var så brant så det kändes som man gick in i jorden". Sant. Jäkligt jobbigt men känslan att komma upp var obeskrivlig. Att man klarade det. Hemma tar det 40 sekunder att gå upp för närmsta slalombacke, här en timme, dessa kontraster. 

Idag sken solen på glaciären (som alla andra dagar) och vi kunde inte ha fått ett finare sista-pass där uppe. På eftermiddagen gick vi stavgång upp till Gutenberg haus, men denna gång i A1 fart. Plockade ca 1000 höjdmetrar och utsikten var nå fantastisk. Sådant himla bra läger. Bästa någonsin. ÄLSKADE RAMSAU. 




SAMSTAG


Dimmigt nere i byn. 
Upp på 2700 meter över havet och himlen blev...
BLÅ. (Det som ser ut som snö är moln)



Glasade omkring i hela 2,5 timme på glaciären idag. Uppkavlade ärmar och brännande sol i ansiktet. Idag var inte problemet att ta sig fram på skidorna, utan att kliva av skidorna när klockan började närma sig lunch...


På vägen ned åkte vi på taket på kabinbanan och det var inte alls. Läskigt. Bara coolt. Enormt. Blaffigt. 
Efter 9 pass sedan i tisdags så tog vi en viloeftermiddag för att få kvalité på de kvarvarande passen. Vi passade då på att åka ned till Schladming men eftersom att det tydligen var lördag och nästan allt var stängt så satte vi oss på ett cafe. Åt glass. I mängder. 

Och köpte självklart ännu mer milka. Jag, Maja och Linnea börjar få alla smaker nu. Haha. 

Efter en trerätters middag (som vi får varje dag) så badade vi. Badkaret är alltså mitt i sovrummet och ja, det var skoj. Godnatt. 




FREITAG







Det sägs att ovan molnen,
Är himlen alltid blå. 




lägerlivet






Blandade bilder från alla härliga träningspass. Idag sprang vi även med ett gäng från skidgymnasiet i Schladming som avslutades med ett fotbollspass. Självklart gled vi omkring på skidorna på förmiddagen. 



Serverades lamm till kvällsmat och det smakade riktigt gott. Tog även tag i pluggandet ikväll, sånt som måste göras trots att varenda hjärncell (och muskel) skriker nej. Lekte också med photobooth i lobbyn som slutade med att vi låg dubbelvikta av skratt. Godnatt. 




DAG TRE






Oss går det ingen nöd på, bilderna får säga resten.