LALALALALA SOMMAR

 
 
Dagen började med den absolut segaste och mest ogivande kemlektionen på hela året. Usch var drygt det var. Lyckan när den var slut och helgen var här. Linnea och jag gjorde lektionen lite bättre i alla fall genom att rita lite smått och fint. På lunchen så gick vi i ettan och åt med de nya ettorna som här på besök. Helt sjukt att det var ett HELT år sedan som det var vi som var här och hälsade på. Vi som fick en genomgång av träningsdagboken, vi som tittade på lägenheter, vi som provade kläder och vi som åkte därifrån längtande och förväntansfulla.
 
Citerar vad jag skrev på bloggen när jag åkte från Åsarna för ett år sedan "Just nu spelar det ingen roll om sommaren går fort för jag vill börja NU." Kan såhär i efterhand, med facit i handen säga att det var inte alls som jag hade trott att gå på skidgym, det var 1000 gånger bättre. Det bästa året i mitt liv utan tvekan, blir alldeles varm när jag tänker allt som jag har varit med om det här året. Borde göra ett inlägg om mitt år här, ja det ska jag haha. 
 
Efter att vi hade visat vår fyra för tre stycken killar som ska flytta in här nästa år så stack jag ut och tränade med Sanna och Maja. Ett kort pass med spänstinslag. Helt omänskligt egentligen och träna egentligen i den värmen som var men man är väl härdad. Kan väl säga att det vaar full fart från det passet tills att jag stupade i säng av trötthet strax efter midnatt. Vi hoppade studsmatta, trixade med boll, bakade chokladbollar, spelade fotboll i en rolig evighet, cyklade på en cykel som jag blev fullkomligt kär i och det absolut bästa, BADADE.
 
 
 
Om man har spelat fotboll i en till två timmar (tidsuppfattning existerar inte i Guldbyn, Åsarna) i tjugo graders plus så var det mer än skönt att hoppa i Ljungan och bada. Trots att det är fjällvattnet som rinner där. Fjällvattnet som inte brukar vara särskilt varmt. Jag har tjatat hela veckan att jag vill bad, fråga Linnea haha, och igår fick jag ääääntligen göra det. Så lycklig!!! Vi som var tappra nog att bada var jag, Edvard, Jon, Mike, Danne, Anton och halvt Sofia (stackarn blev islängd). Tror det blir en repris på badandet idag för innan klockan hann slå sju så var det 18 grader i skuggan, helloooo june. Innan jag gick och sov så tittade jag på en skräckfilm. Dagen lekte från första till sista sekund. 
 
 
 
 
En liten avstickare bara, Linnea. Min fina lilla dvärg åkte igår hem till Ö-vik för att opperera halsmandlarna och hon kanske inte hinner komma tillbaka innan sommarlovet. Med andra ord, risken finns att vi inte ses förrän i höst vilket är ca tre månader, 1/4 år. OMFGH. Knäppisen som jag levt med 24/7 i nästan ett års tid. Hur ska jag överleva?! Fortfarande i chock tror jag. Puss på dej i vilket fall. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Moa

Du får jättegärna skriva ett inlägg om ditt år på skidgym, det skulle vara jättekul att veta hur det är eftersom att jag själv är intresserad av att gå där om några år. Typ om hur det gick till att komma in, fördelar/nackdelar, träningen osv skulle vara bra att ha i bakhuvudet den dag man ska bestämma sig. Din blogg är oslagbar!♥

2013-06-01 @ 16:06:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback