Almut






Bilder från USA. 

Just, just nu är världens bästa Alma på väg hit. Kommer blir väldans roligt och imorgon ska vi åka slalom, wiho. 





Yoga girl




Fick den här boken i julklapp och oj vad den är värdefull. Varenda ord har en tanke och allting som står in den känns bara så rätt. Läs. 




Smoothie




SÅ gott.

Recept 
1 banan
1,5 dl vaniljyoghurt
1 ägg
2 dl fryst mango/ 2 dl frysta blåbär 

Mixa allt och drick med sugrör. 




Sparkrace


 Igår fick ännu en spark tacka för sig (eller hamna på spark-sjukhuset). Skulle behöva en spark gjord i metall. 



Vinter för alltid




Är det inte underbart ute? Att det snöade ännu en dess idag gjorde inte saken sämre. Älskar vintern. 




Latest

Hittat två nya kompisar. Kommer fram ur sitt bo så fort jag kommer :D



Promenader i vinterlandskapet som är så fantastiskt. 

Funktionär på skidskyttetävling. 

Äppelkaka av mormors äpplen. 




SKOKÄRLEK

 
Hur snygga är inte dessa skor egentligen?? VILL. HA. NU. 
Här hittar ni dem. 
 
 
 

Morgonträning






Förmiddagsträningar är det bästa och jag har det tis-fre på schemat. Perfekt. 





Tjugonde mars








För alltid




Att åka skidor. Det som alltid gör mig på bra humör i det långa loppet. Hur dåligt det än går. 8 långa dagar sedan sist och jag kände att nu var det dags. Psykiskt och fysiskt. Godnatt. 




Ljusglimtar


När inget går som det borde kan de allra minsta grejerna pigga upp en. Världens bästa mamma. 






varierande

 
 
Ibland (för det mesta) så blir inte saker som jag har tänkt det. Tur jag kan skratta. Igår kväll skrattade jag ett års ranson av skratt under endast en timme med Frida och Emil. Skratt förgyller dagarna. 
 
 
 
 

Grönt




Nytt år men ingen snö. 

En morgon-löptur i barmarken. Kom hem från åsarna igår och nu ska jag ta det lugnt några dagar innan helgen då det är cup-tävlingar i Torsby. 



Sammanfattning av 2014

Linnea hade skrivit en sammanfattning på sin blogg så jag tar frågorna och svarar jag med.
 
Hur startade du ditt 2014?
Med en massa skidor, körde en tour i Åsarna (som även börjar imorgon). 
 
 
Vilken var årets bästa månad?
Oj. Många månader har varit riktigt bra. April då jag var i Kina såklart, Juni då jag fyllde 18, var på Bråvalla, tog körkort och fick sommarlov. Även september då jag glassade omkring på en glaciär i Ramsau, för att inte tala om oktober då jag var i USA halva månaden. Kan verkligen inte välja. 
 
Gjorde du något du aldrig gjort förr?
BADA MED DELFINER. 
 
 
Vad lärde du dig under året?
Att det är okej att inte vara superwoman. 
 
Årets galnaste minne?
Hmm, säger som Linnea, Bråvalla. Då vi dansade från 00.00 till 02.00 till Alesso, Ingrosso och Axwell. Det var grymt och galet. 
 
 
Vilka länder besökte du?
Kina, Österriket och USA, wow. 
 
 
Vad lade du mest pengar på?
Shoppade ganska mycket i Kina och USA så antingen kläder/skor eller mat. 

 
Årets roligaste dag?
Finns för många för att bara nämna en. 
 
Årets tråkigaste dag?
Kanske när jag var låg på sjukhus i Kina, fast det var mer hemskt. 
 
Vad har du blivit bättre på under det här året?
Att leva mer i nuet, ta saker som det kommer och inte fundera så jäkla mycket. 
 
Ångrar du något du gjorde? 
Klart att vissa beslut inte har varit det bästa i efterhand men det är ingenting jag kan påverka så det är bara att leva med det. "Ångra aldrig någonting som en gång fick dig att le."  Sedan ångrar jag bittert att jag inte köpte några levis- jeans i USA haha. Just ja, ångrar väldigt mycket att jag inte tog tag i mina skadeproblem i början, då mina hälar förmodligen hade mått mycket bättre idag. 
 
Vad ska du göra bättre kommande år?
Lyssna på kroppen och inte bara köra över den tills den inte längre fungerar. Inte ha sådan stor press, mer göra det som jag mår bra av istället för att tänka på vad det kommer att ge. 
 

Vilka låtar påminner dig om 2014?
Sämst på låtnamn...
 
Vilken vän har stått dig närmast? 
Linnea och Malin då jag träffar de dagligen och i princip bor med dem. Mina vänner hemma hemma står mig också väldigt nära men distansen gör sitt tyvärr. 
 
 
 
Vad skrattade du mest åt?
Min klumpighet. Linnea på Bråvalla ;) När Malin och jag bakar och det alltid blir kaos. Alma. 
 
 
Vad gjorde du på din födelsedag?
Jag var blev firad av släkten hemma, skrev teoriprov (som jag klarade, pjuuuh) och fick underbara presenter. 
 
Årets pinsammaste ögonblick?
Då jag och Olivia skämde ut oss totalt på affären Vans i Orlando. Oj oj oj. Vi skämdes så mycket att vi blev tvungen att handla någonting där. Det hela började med missförstånd och slutade med att vi aldrig satte vår fot där igen. 
 
Årets stoltaste ögonblick?
Då jag fick frasen "Du är godkänd trots nervositet" av inspektören när jag hade uppkörnnig för B-körkort. Mamma och morfar väntade då på mig och det var sådan lättnad och glädje att säga "JAG KLARADE DET". Tror dem var minst lika stolta som jag själv. 
 
Årets mest ångestfyllda ögonblick?
Sista veckan innan jullovet. Pluggade konstant till matteprovet och fysiken. Ville bara gå i ide för det var så jobbigt men är glad att jag gjorde det ändå. Det som inte dödar härdar. 
 

Årets lyckligaste ögonblick?
Sista dagen vi var i Kina. Vet inte om jag har berättat det men Johan försvann på vår shoppingtur i Hong Kong och det var endast 8 timmar tills planet gick. Anki och Olle letade överallt på gatorna men det var så enormt med människor och jag, Linnea och Ilona stod på samma ställe (vår mötesplats) i 3 timmar och väntade. Jag trodde verkligen inte att vi skulle hitta Johan. För att göra en lång och dramatisk historia kort så hade Johan lyckats tagit en taxi tillbaka till hotellet (efter att ha blivit körd till fel hotell först, få slut på pengar, lånat till sig en telefon som bara kunde ringa till kinesiska nummer osv). Lyckan när vi såg Johan var obeskrivlig. Jag och Linnea stod och kramade om varandra och grät av lättnad (och lycka). Årets lyckligaste ögonblick, då vi återfann Johan haha. 
 
Vilka blir nästa års nyårslöften?
De behåller jag för mig själv tror jag ;)
 
TACK 2014. Du har varit underbar på många sätt men även enormt jobbigt i vissa stunder. Nu är jag redo för ett nytt år. Ett ännu bättre år med en mass skoj.