Nyår i Åsarna



Snö, solnedgång och doft av skoter. 



New years eve


Skidor på Storsjön i årsunda. 
Underbara Alma. 
Julklappsbyte med Idorna och Frida + en massa skratt såklart. 

Lunch i farten när jag igår åkte upp till åsarna. Insåg sedan att klockan bara var 10 haha. 

Egen pressad apelsinjuice, SÅ gott. 

Jag ska fira nyår i Åsarna och imorgon kommer familjen upp för tävlingar. 






Alma och Amanda








Tycker dessa bilder är så otroligt mysiga. 



Sista veckan

En julig fotografering med två fina flickor och två urgulliga hästar. Kan visa mer resultat senare. 

Ännu en fotografering. Julafton. 
Pappa spårade på med bilen på vår fotbollsplan så att vi ska kunna åka skidor. Haha. 



En natt ute i en jaktstuga i skogen med kompisar. Alltid lika kul och det var himmelskt vackert imorse. 

Church med Idorna (godaste maten) som avslutades på Waynes med en frappe. Så himla mysig kväll<3 

Nerkärad. Totalt. I ett par stövlar. Bodde jag i Stockholm skulle jag inte tveka men dessa stövlar är inget jag förknippar med jämtländsk skog och kyla. Aja vem vet, kanske det hittar hem till mig ändå. 

En bildbomb från första veckan på mitt jullov helt enkelt. En bra sådan. 



23rd












Det positiva med att bli sjuk tre dagar innan julafton är att man får ligga i soffan och kolla på film film film två dagar i sträck för att tredje dagen ha en massa överskottsenergi och göra allt juligt man känner för. Imorgon är det julafton, godnatt. 



Dan före dopparedan









Pizza och gos




Väntat hela veckan på det här. Pizza i soffan med en bra film. 



Jullov





Idag gick jag i skolan fram till lunch och tog sedan bilen hem till kära Hedesunda. Så skönt att vara hemma trots att det skar i hjärtat att lämna snön. På skolan idag gick vår rektor iväg och "köpte Expressen" haha. Så himla kul. In kom en tomte och vi fick alla varsin godispåse och fika av Johnny i fiket. Bättre avslut på terminen. Fjällgymnasiet är bäst. 





Ännu en vecka

Den här skolveckan alltså. Finner knappt ord. Den tuffaste veckan jag varit med om i skolan. Pluggat matte och fysik konstant men nu äntligen är alla prov skrivna. Imorgon får jag resultatet och vore så jäkla skönt att gå på julbord med bra betyg i de båda kurserna. 


Förutom plugga har jag hunnit baka pepparkakshus. Kan väl säga att det dröjer länge innan jag bakar ett hus igen, tålamodet är inte det bästa om man säger så. Jag tröttnade fullständigt och Malin och Linnea fick göra jobbet medan jag byggde min tomtearme (som knappt uppskattades). 



Vinnarna i tävlingen blev grabbarna i ettan som hade gjort en riktigt häftig slalombacke med enormt många detaljer. Riktigt imponerad. 


Imorgon väntas en kort dag och sedan völförtjänt jullov. Godnatt. 



Lucia


Började dagen på bästa möjliga sätt. Bananpannkakor med jordnötssmör. Sedan åkte jag, Linnea och Jon till Östersund för att julhandla. Oj så underbart. 
Ett luciatåg kom och lussade inne i en galleria. Tyckte det var så himla fint att de hade Jämtlands färger på bandet runt midjan, verkligen hur fint som helst. 

Sätta sig på ett fik men en riktigt god frappe (USA-klass på den) med fina vänner och bara mysa är bland det bästa. 

En massa julklappar blev resultatet av dagen då vi kom hem runt fyra. 

Köpte med mig en efterlängtad plocksallad hem som jag velat ha hela veckan haha. Den och grey's anatomy (som är en serie av världsklass). 
Tyckte det var på tiden med ljus i min vackra ljusstake och ja, den blev fin. Ljusen från indiska. 

Nu är alla julklappar inslagna och jag är mer än nöjd. Wiho. 






Helt slut




Som rubriken. Skrivit nationella i MA 4C idag så jag är stört trött i huvudet. Efteråt visste jag knappt upp eller ned. Provet blev inte spikat men det kändes ändå lättare än vad jag jade förväntat mig. Efter fem timmar prov var det skönt att snöra på sig skridskorna och göra det som jag tycker är roligast (nästan). På kvällen bakade jag och Linnea knäck. För tredje året i rad failade vi. Linnea måste vara sämst på det där med knäck ;)) nu förtjänad sömn, godnatt. 



Nobelmiddag






Så himla mysigt. Tre rätters och uppiffade. Underbart en onsdagskväll sådär. 




Lillördag




Imorse var det kolsvart när vi gick till samlingen innan träningen. Vi satt inne i ÅIK-stugan tills det hade ljusnar lite och man kunde se vart man åkte. Intervaller körde jag idag och det är så jäkla skoj att kunna göra det igen efter sjukdomar och allt eländigt. Riktigt underbart att få ta ut sig. Sedan brutal benstyrka med skivstång så nu ligger jag utslagen i soffan då jag inte har någon skola idag. Ikväll väntas det nobelmiddag med Linnea (tradition). 




Det märks att det börjar ta slut



Imorse hade Wassberg gjort riktigt fina spår så att glida omkring i 1,5 timme var inga problem. På eftermiddagen hade vi hjärt och lung- räddning i skolan och det är så viktigt. Känns bra nu när man vet hur man skulle göra om olyckan är framme. 

På torsdag har vi nationella prov i Matte 4C och det känns väldigt jobbigt. Jag kan det bra men skulle alltid kunna det bättre. Man blir aldrig klar med matten. Ikväll pluggade jag och Emma i fyra timmar sedan slocknade hjärnan. Imorgon är det sista rycket. Godnatt. 



Läger i Orsa

I fredags efter skolan packade jag träningsväskan och tog bussen ned till Orsa. Där hämtade familjen mig så åkte vi upp till grönklitt och anslöt klubben. Vi har haft klubbläger och jag ångrar inte en sekund att jag åkte ned trots att det kändes drygt med så långa bussresor. 

Alltid lika roligt med klubbträningar. Mycket fokus på teknik och varje pass avslutas med stafetter av nåt slag. Alla får vara med. Liten som stor, klassiskt som skate. Brukar bli en härlig mix av åldrar och snabbhet. Och det bästa, alla ger ALLT.

 Sista passet idag körde vi teknik följt av bandy på skidor. Ställde upp en plan på stadion och alla fick varsin bandyklubba. Sedan fanns inga stopp, så stört roligt men lika jobbigt. Att inte offra sig för laget finns inte så kommer vakna upp med ett antal blåmärken på knän och armbågar imorgon men det var det så värt. Kanon helg!!! 




När man släpper taget

Det är när man släpper kontrollen som saker och ting faller på plats. När man slutar planera allt till punkt och pricka och istället bara låter saker ske. När man gör det man får lyckorus av och struntar in det som tynger ned ens axlar. När man lever i nuet som om morgondagen inte existerade. 


Skidor skidor i det blå




Började dagen med ett klassiskt pass i soluppgången och kan inte komma på nåt bättre sätt att starta dagen. Sedan lite måsten i lägenheten innan jag åkte in till skolan och åt lunch för att sedan åka tillbaka till åsarna och vara med på en skidskytteträning med civilarna. Det var riktigt roligt, framförallt att skjuta igen. Civilarna var riktigt duktiga de med och tror dem tyckte det var kul. Kvällen har ägnats åt matteboken. Godnatt. 





December






Spenaten ja

Jag äter spenat i hopp om att bli stark. Tänk om jag inte blir stark, då har jag ätit spenaten i onödan. Jag vill kunna äta spenat utan att jag vill bli stark. Jag vill kunna äta spenat för att jag tycker om det. 

Vi ser framåt så mycket att vi glömmer att njuta av det fina i tillvaron. 

Efter en fotbollsmatch Sverige vs Kinas elitlag. 

När jag låg i reception på ett kinesiskt sjukhus och fick dropp för jag bara spydde upp all mat jag åt. Då jag trodde "nej nu dör jag" men överlevde (no shit liksom). 

När jag och Linnea åkte på Storhogna i maj (!!!!) i två decimeter nysnö och min bindning frös. Jävlar vad vi skrattade. Det var inte ens kul. 
När jag hade hår long as hell (som jag inte på något vis saknar). 

När vi var på bråvalla oxh skrattade dygnet runt. 

När vi var på måndagsutflykt. 

När jag kunde stå på huvudet. 

När vi sprang hem från skolan och vi virade bort oss i tre timmar och mobilen hade cirkus fem missade samtal från vår tränare. 

När jag åkte skidor på en glaciär. Får fortfarande lyckorus. 

När jag fick klappa en delfin för första gången. 


Det finns så mycket att minnas och tar vara på. 






Första december




Tomtegröt <3333 välkommen december!