ÅRET 2012- ett år att minnas.

Januari- Ett besök i Idre Fjäll en vecka började jag året med. Mycket skidåkning både på platten och utför. Mysiga fikastunder i toppstugan och en hel massa snöglädje. Senare så bestod väl månaden mest av skidträning och skidtävlingar. Äta, sova, träna och tävla helt enkelt. 


 
 
 
Februari- Skidsäsongen fortsatte coh jag åkte på USM i Lycksele. Laddade med en B&J vilket jag inte skulle ha gjort idag haha. 70 mil rätt upp bara sådär, en upplevelse på en helvetes bana som jag kommer köra ett till SM på, nästa år. En annan sak jag minns var att jag körde "Sveriges Mästerkock" med Alma. Jag vann ;).  

 
 
Mars- En månad att minnas för att jag åkte på Folksam Cup i Junsele som nästan toppar listan av det roligaste som jag har gjort i mitt liv. En oförglömlig helg med världens bästa människor♥ Efter Folksam så fick jag reda på att jag inte hade kommit in på mitt förstahandsval på Mora Skidgymnasium. Några dagar senare så ringde de från fjällgymnasiet och jag tackade ja. En lyckligare tjej fick man leta efter. Senare samma kväll ringde de från Svegs Skidgymnasium och sa att jag även fick gå där. Starten på några förvirrande, panikiga och ångestfyllda veckor. 
 
 
April- Bestämt mig för Sveg Skidgymnasium efter många om och men. Dammade av rullskidorna (som jag nästan använt hela vintern, men ändå), tog en sväng med en fin vän, åt glass på en brygga vid solnedgången. Åkte rullskridskor och var på picknickar. Cyklade med musik på hög volym för att få bort alla tankar som tyngde ned. Åkte moped och tog bilen till Bruksvallarna med familjen för att avsluta tävlingssäsongen. Då gick det upp för mig att jag hade valt fel gymnasium. Bytte och kände att en sten lyfte från mina axlar. Äntligen kände jag mig nöjd och kunde tänka klart igen. Vill bara säga att veckorna när jag valde gymnasium var de jobbigaste veckorna i hela mitt liv. Ångest till tusen och svårt att fokusera på allt, svårt att sova, ingenting funkade. Efter att jag valt Åsarna för andra gången kände jag att jag kunde vara mig själv igen, glad och lycklig.
 
 
Maj- Hände så mycket att jag knappt kommer ihåg någonting, nerå. Började blogga !! Var på markand med mormor och morfar, tränade, besökte skidgym i Åsarna och träffade klasskompisarna (inte för att jag kommer ihåg dem), åkte cross, cyklade på min nya kärringsnurra, fotade, köpte examenskläder, var på klassresa (läs om det HÄR) tittade på fotbollsmatcher och spelade in en film, die Wurst. Kämpade med de sista proven inlämningarna i skolan för att få betygen. Lekte även bonde i skolan när det var spexfoto. 
 
 
Juni- Slutade högstadiet med 315 poäng, sjukt nöjd. Åkte traktor hem från skolavslutingen med alla hedesunda nior. Fyllde 16 år. Njöt av sommarlovet. Tältade och grillade med fina vänner, Åkte till England på språkresa i tre veckor med Hanna och Fredrika. 
 

♦Summering av de första 6 månaderna på 2012, resten kommer någon annan dag när jag orkar och har tid♦
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback