KLASSRESA

Har haft några otroligt bra dagar ute på en ö med klassen. Vädret har väl inte varit det bästa men det spelade inte sån stor roll. Vi har paddlat, badat i sjön, badat badtunna, bastat, grillat, ätit, fikat, spelat kort, gjort lekar, skrattat i mängder och haft det suuuuperbra! Jag tycker det är sorgligt på riktigt att vi bara har någon enstaka vecka kvar tillsammans. Efter tre år liksom. Aja, glad att jag hamnade i den här klassen i alla fall. Den har gjort högstadieet såååå mycket roligare!

Kände att jag blev lite känslomässig där, åter till klassresan. Det tog oss ca två timmar att paddla ut till ön i våra kanoter. Motström och motvind är inte den bästa kombinationen. Fram kom vi i alla fall. Vi sov i stugor på tunna madrasser och någon el fanns det inte direkt. Fotogenlampor och brasor fick bli ljuset på nätterna. En sak som var otroligt skänt var att man knappt hade något tidsbegrepp. Klockan kunde lika gärna vara fyra på eftermiddagen som åtta på kvällen. Man gjorde precis vad man kände för och behövde inte passa några tider. Så som det ska vara på en klassresa! Bildkvaliten är inte så bra eftersom jag var för feg för att ta med min systemkamera. Letade istället på en kompaktakmera som får ta åt sig äran för alla bilder.  

Tack alla som gjorde dagarna oförglömliga! 9E♥

Kommentarer
Postat av: elin.

åh, du glömde "böghög" eller "lebbhög" som vi sa ;)

2012-06-03 @ 15:26:58
URL: http://loversloveliarslie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback