STORHOGNA I MITT HJÄRTA

 Imorse vid nio tiden bestämde jag och Maja oss för att hänga med upp på fjället. Solen sken här i Åsarna men det såg lite lurt ut.
Som alltid när man kommer upp på fjället så blåste det och var kallt men efter ca 10 minuters skidåkning var vinden som bortblåst och solen sken med ett stort leende. 
 
Det var ännu bättre än i torsdags (hur är det ens möjligt?). Det var skare men nu hade sig ett tunt täcke pudersnö lagt sig ovanpå och det var härligt att åka på det. Solen gassade medan jag åkte omkring och bara njöt. 
 
 
Efter någon timmes skidåkning satte vi oss vid samevistet med ansiktena mot solen. Fikade och lyssnade på alla turare med roliga dialekter och speciella diskussioner gjorde vi också. 
 
 
När det blev för många som var sugna på våfflor så drog vi oss undan. Satte på oss skidorna och letade på ett vindstilla ställe och bredde ut filten. Där låg vi på en filt, mitt uppe på fjället med stekande sol, omringad av kristallsnö och spelade musik ur min högtalare. Det var helt klart en topp 10 på de bästa sakerna jag varit med om. SÅ sjukt jävla härligt. 
 
 
När vi skulle packa ihop och åka nedåt för att åka hem ringde killarna, som var ute på långtur, och sa att de skulle bli ca 1,5- 2 timmar försenade. Inte gjorde det nåt, bilderna kanske förklarar varför. 
 
 
Tillslut åkte vi ned från fjället för vi blev hungriga. Roade oss då bakom ratten och Maja fantiserade om att köra fjällgymnasiebussen, inte långt kvar ;) 
 
 
En magisk dag. Det här är verkligen det bästa som finns. Jag skulle inte byta ut det här mot någonting i hela världen. Så glad att jag får uppleva det här för det ger så mycket. Så glad att jag inte bor i en lägenhet i storstan, utan i en lägenhet med fjällen bakom knuten. Imorgon är en ny dag, godnatt. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback