MARS

Är der rätt att man ska åka rullskidor i mars? 

I fredags sov jag med några kompisar i en jaktstuga mitt ute i skogen. Det var hur roligt som helst. Vi fikade, lyssnade på musik i en gammal radio, eldade i brasan men framförallt skrattade. Säger det ofta men jag tror jag aldrig skrattat så mycket som denna kväll. HAHA. När vi borstade tänderna ute på kvällen kändes det precis som sommar. Det var härligt men ändå så himla fel. Dagen efter (igår) sköt vi lerduvor. Jag som är van med skidskyttegevär var inte riktgt beredd på trycket så jag sträckte min arm. Bra sådär 3 dagar innan JSM men jag smörjer med alovera. 


Mormor och Morfar kom igår kväll och då bakade vi underbart god pizza. Var så himla trött så tror jag somnade runt nio, väldigt skönt. 



Vasaloppet. Den absolut bästa söndagen på hela året. Vaknade strax innan halv åtta och strandade då i favoritfåtöljen för att följa Vasaloppet. Tyckte så synd om norrmannen som ledde de sista kilometerna men inte vann. Hans tårar efteråt var riktigt jobbiga att se för jag kunde känna hans besvikelse. Ingen vila efter Vasaloppet för då drog damernas 10 kilometer igång. Kalla var grym som vanligt. 

Min gammelmorfar blir 91 år i sommar och för några veckor sedan köpte han en sprillans ny bil. Inspirerande säger jag bara. Så idag när han kom och hälsade på frågade jag om jag kunde få provköra den. Blev helt paff när han sa ja utan att ens fråga om jag hade kört förut haha. Så hoppade in, vred om nyckeln och körde en sväng. Vi fick då för oss att åka och hälsa på min lilla tremänning Gustav. Fikade där och fick många "lycka-till-på-jsm" innan vi körde hem. Bilen var hur rolig som helst att köra haha !





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback