ÄNNU ETT UNDERBART FJÄLLPASS





Idag var vi upp på Storhogna igen. Det var klarblå himmel och för en gångs skull blåste det inte när vi klev ur bussarna. Jag, Sanna och Katja åkte utan någon särskild destination och såg efter ett tag killarna uppe på en topp. Nedanför dem var det stora snöklyftor som lätt skulle kunna utlösas till laviner. Fick lite panik och var tvungen att ringa till Gustav och varna dem haha. Sedan åkte vi själv upp på toppen och jäklans vad härligt det var att snedda nedåt dalen igen sen. Går ej att beskriva. Efter två timmar skaråkning så rullade bussarna till skolan. 

Kemi har jag precis börjat med. Igår hade jag planer på att skjuta på kursen för jag förstod ingenting men idag var det riktigt kul. Jag satt och lekte med en gummisnodd och vips så hade jag skjutit den i huvudet på Kurt (kemiläraren) som stod och hade genomgång. Dog lite hahahah. Måste bara säga, visst kan det vara gott med bär, kesella, grädde, nutella, whatever på pannkakor men ibland är der bara så gott att ha något så enkelt som smör på. Mmm mina pannkakor var fantastiska. Nu ska jag gå och vara maskot på "Lilla Åsarna Spelen", kan bli spännande. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback