KINARESA 2014

bild från google. 
 

Den sista mars lyfter planet från Arlanda. Jag, tre till elever, rektorn, två lärare och även några lärare från Mituniversitetet i Östersund ska alltså åka till Kina. Stället vi ska till heter Shenzhen och har cirka lika många invånare som hela Sverige. Med andra ord en massiv stad som har byggts upp under bara några år. Från början var det en liten fiskeby så människorna som bor där nu har flyttat dit i takt med industrin. 
 
När någon frågar vad vi ska göra där så har jag svårt att hitta svar. Jag vet vad vi ska göra men samtidigt inte. Som jag har uppfattat det så går projektet ut på att globalisera oss och ge ut en inblick om hur det är att vara ung i Sverige. Vi ska till en skola i Shenzhen där eleverna motsvarar vår ålder. Väl där kommer vi vara med på deras lektioner och även hålla föredrag om hur det är att vara just ung i Sverige. Två veckor stannar vi i Kina och under den tiden kommer vi även hinna med en del turistande och shopping (hehe). Vi kommer bo på hotell och äta med pinnar. Det är det som jag är mest säker på, haha. 
 
Resan till Kina är lång. Flyget kommer ta upp mot 14 timmar med en mellanlanding i Dubai. I Dubai ska vi byta till världens störtsta passagerarflyg, hur coolt? Sedan landar vi i Hong Kong och tar oss vidare till Shenzhen med buss som kommer ta runt timman. Jag förstår inte alls vad jag har gett mig in på men jag är helt säker på att det här är något jag aldrig kommer att ångra. Först tänkte jag på att jag inte ville missa fjälltopp-helgen haha, men vad väljer man, Bruksvallarna eller Kina? 
 
Kina, snart ses vi! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback