SCANDIC CUP I BORÅS



Det blev en tidig morgon. Halv åtta var vi på stadion för att testa skidor då jag startade strax efter nio. Klister funkade bra men sjukt vad det sög. Riktigt tungåkt. Hörde från olika håll och kanter att ruggade skidor funkade riktigt bra. Pappa ruggade upp ett par skidor för mig innan start. Ruggade skidor betyder att man kör utan fästvalla och bara "ruggar" (sandpapprar typ) under fästsonen. 7 minuter innan banan stängdes av testade jag skidorna och shit vilken speciell känsla. Kunde inte riktigt beskriva den förrän en kille sa att der kunde jämföras med rullskdior. Man hade ett väldigt bett och inga tjuvsläpp över huvudtaget. Riktgt mäktigt haha. Så dem blev det. Tävlingen kändes bra tyckte jag men resultatlistan sa något annat. Kan ändå inte komma på nåt ställe som jag hade kunnat åkt fortare på. Så jag är nöjd. Nya tag imorgon då det är 10 kilometer klassiskt. 

Efter att jag kört prologen bytte jag om och tittade på damernas stafett med Johanna och en massa fler. Storbildsskärm i värmestugan och en Kalla som körde stört bra förgyllde förmiddagen. Sen så lallade jag och Johanna omkring och pratade om hur liten världen är. Jag menar. Alltid så känner någon nån som känner hennes brorsa som bott där, där min bästa kompis pappa har sommarstuga osv. Haha. Ni fattar. Så der hade vi väldigt roligt åt. 

Trots att det kräksnöade och sög nå enormt var det väldigt roligt att åka. Man måste vara beredd på alla fören och inte haka upp sig på detaljer. Sov sött. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback