LÖRDAG, SÖNDAG, MÅNDAG

Lite kortfattat då. 

Lördag tävlade mot Axel i orientering och vann med dryga 25 minuter. Stackarn hade kartan upp och ned haha. På morgonen åt jag god frukost med mamma och gjorde äppelmos av äpplen som vi hade pallat dagen innan. På eftermiddagen så cyklade jag och Alma till ica och köpte nagellacksborttagning och på vägen hem stannade vi till hos gammelmorfar. Jag försökte lära honom hur min iphone fungerar och sedan tittade vi gamla bilder från när han var liten. Sen var vi tvungna att åka för han skulle se hockey haha. Senare åkte jag till Ida och blev lite fotad. Bilder kanske kommer. Vid sju tiden tog vi mopparna mot älven för grillning och mys med vännerna. Så himla roligt! Vi pratar alltid om samma minnen men nog skrattar man lika mycket för det. Verkligen uppskattat! Satt länge runt brasan och myste. 

Söndag gick jag upp vid sju någon gång. Hoppade efter frukosten på mammas landsvägscykel och cyklade i två timmar, ca 5 mil. Det var härlig luft ute och hösten kändes på riktigt. Lycka. Avslutade turen hemma hos mormor och morfar. Fick mat och mattor haha. Så nu är det fint med mattor i min lägenhet. Till lunch hade pappa gjort gudomligt god lax, mmmm. Vid två övningskörde jag in till stan och tog bussen till åsarna. Läste en deckare hela bussresan på ca 5 timmar. Den skulle vara utläst till idag. Fortsatte i åsarna också men blev livrädd för handlingen och vågade inte sova hemma. Så tack Linnea att du tog emot mig på din soffa, hehe. 

Måndag ganska lugnt i skolan. Inget märkvärdigt. Åkte hem, städade heeeeela lägenheten, moppade å allt. Sen har jag kollat på tv. Imorgon bitti är det träning så bäst att sova, godnatt. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback