TÄVLINGSPREMIÄREN AVKLARAD

 
Alma pepprade med skidbilder så några bra blev det. Vädret var optimalt, ca 4 minus och solsken emellanåt. 
 
Imorse åkte jag upp till stadion vid åtta och testade skidor + banan. Prologstarten gick 9.51. Oflyt som jag hade så var jag sen till starten så var hur stressad som helst när jag stack iväg och på en sprint måste allt klaffa om det ska gå vägen. Paniken där. När jag skärde mållinjen förstod jag knappt vad som hade hänt, jag som skulle trycka på där, skära kurvan där och åka stort där, hade bara stressat mig igenom loppet. Som tur var fick jag en till chans, kom vidare till kvarten. Åkte hem till sutgan, laddade batterierna och sedan var jag i tid till starten. Just starten på heatet gick väldigt bra, det trasslade lite åt både höger och vänster men kom ut ur stadion som trea, ganska bra i rygg inför den första backen, men där stöp jag. Kändes som någon fällde mig men enligt pappa hade jag bara mig själv att skylla haha. Uppför går det bra, utför sämre. Det känns som tekniken är på god väg i alla fall och jag har riktigt bra känslor inför säsongen. Snart ska jag ut och testa skidor inför morgondagen då det är 5 kilometer klassiskt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback