MIXA MIG

 
Fick denna mixer av mamma på höstlovet och jag älskar den. Så himla mycket lättare att mixa nötter, bär, yoghurt mm när det inte flyger ut över hela köket. Verkligen att rekommendera. Ett annat tips är även att mixa havregryn då det då blir havremjöl. Här kommer ett busenkelt recept på smarrigt bröd med just havremjöl. 
 
2 bröd
1 dl havremjöl
1 tsk bakpulver
1 äggvita
0,5 dl yoghurt (jag använder turkisk yoghurt)
solrosfrön
 
Blanda allting till en kletig smet, klicka ut 2 st ca centimeterstjocka frallor på ett bakplåtspapper och strö över solrosfrön. Grädda ca 15 min på 200 grader. KLART! 
 
Det som jag gillar mest med mackorna är att de är supergoda + att man är mätt lika länge som på en tallrik gröt eftersom de innehåller alla gröt ingredienser. Äter jag en tallrik yoghurt eller nån annan macka till frukost så kurrar magen igen efter någon timme, men inte med de här mackorna. Jag brukar ha keso och tomat på, kanon gott men förmodligen lika gott med smör/ost/skinka/gurka eller vad det kan vara!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback