EN NY RESA HAR BÖRJAT


Idag hade jag vila = heldag i skolan. Matten gick allt annat än bra, sjukgymnastbeaöket var en besvikelse och på engelskan svamlade jag bara. Men ändå, trots det så är jag så jäkla glad. En anledning är att jag imorgon får träffa la familja och att tävlingshelgen är ett stenkast bort men den största anledningen är. *trumvirvel* JAG SKA ÅKA TILL KINA (!!) I APRIL!!!! Helt sinnes. Vi har på börjar ett projekt i skolan där man kunde få chansen att åka till en kinesisk skola och berätta om hur det är i Sverige (+ mer saker). I alla fall så fick man skicka in en ansökan. Man skulle skriva en A4 om varför just jag skulle få åka + en A4 om hur det är att vara ung i Sverige. Allt på engelska. Med ganska mycket att göra och lite tveksamheter om det var värt att söka så lade jag inte sådan stor vikt på det. I måndags såg jag att det var deadline på klockan fem och jag hade inte startat skrivit. Sopade ihop det som behövdes och lämnade in ca tjugo minuter innan deadline, pjuuuh. Sen idag skulle jag redovisa det jag hade skrivit så att lärarna skulle se om man hade kapaciteten att åka eller ej. Efter redovisningen meddelar hon att jag får åka. Alltså sjuuuuukt vad glad jag blev. Förstår det verkligen inte. Jag ska till Kina i två veckor i April!!!!!! Nej nu måste jag sova, godnatt. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback