KNYTKALAS

 
älskade hatade fotboll.
 
 
Gick ut vid tiotiden och la mig i solen. Ännu varmare idag än igår, ca 27 grader. Stört varmt. Linnea var tvungen att skydda sig och solskyddsfaktorn räckte inte riktigt till (bilden ovan). På eftermiddagen gick jag upp till Malin och började fixa inför vårt knytkalas som vi hade bjudit in alla ettor på skidgym till. Vi gjorde karuselltårta. Dock hade ena tårtbottnen ca 3-4 ggr för mycket bakpulver för jag kanske råkade ha i bakpulver istället för vaniljsocker och den andra bottnen glömde jag kyla så den satt bakplåtspappret fast på, sen så blev chokladbollarna lite för vattniga så de fick fylla ut runt tårtan som en vägg. Men det är sånt som inte syns när man har ett stort lass grädde på. Nu vet jag och Malin i alla fall att vi inte ska jpbba på ett konditori, så lite fick vi ut av det. 
 
Knytkalset var jättebra, strålande väder tyvärr lite för varmt (att jag ens säger så), fika i massor, hinderbana med ögonbindel, spottande av grodor, volleyboll och allmänt kul. Nu ska jag ut igen och göra någonting kul, livet är underbart!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback