HELDAG PÅ HELAGS

 
 
 
HELT JÄVLA UNDERBART. Sjukt på riktigt hur fantastiskt, makalöst, underbart det var. Vi var alltså på fjället Helags som ligger ca 10 mil från Åsarna om jag har förstått rätt. Så imorse klockan sju rullade gymnasiebussarna iväg och det var riktigt varmt och soligt. När vi hoppade ur bussarna vid Helags var det mulet, blåste och kallt. Allting kändes genast mycket tråkigare. Tänk vad vädret kan göra.
 
Vi började åka mot själva Helags, det var blåst, kallt, varmt, man sjönk igenom skare, dvs inte alls roligt. Efter tre (!!!) timmar kunde jag säga hej till fjällstationen helt slut. Visste aldrig hur långt jag hade kvar heller så när jag var ca 1,5 km ifrån stugan bröt jag ihop (sista bilden) haha. Tog lite socker och vips så var livet ljust igen. Spurtade på som satan mot stugan för jag hade så djävulskt ont i tummen och var hungrig. När jag kom till fjällstationen sken solen, himlen var blå och det blåste inte.
 
Efter att vi hade ätit så åkte vi tillbaka och det var nu det underbara började. Hårdare spår, skinande sol, medvind, ja allt. Allting var så fruktansvärt fint och man bara åkte och log hela tiden. Verkligen, verkligen något som man inte får uppleva varje dag. Så trots den dåliga början så blev det toppen, bättre än toppen, bäst. Allt som allt åkte jag skidor i 4,5 timme, den ni. Nu är fejset lagom rött osv, men vem bryr sig? En av de bästa dagarna. 
 
Kram från en lycklig och trött Lina. 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Måste vara som en dröm att bo i fjällen! Förut nämnde du din bok om Gunde Svan, vart har du köpt den?
Kram och tack för bästa bloggen!:D

Svar: Ja det är verkligen en dröm, helt underbart! Gunde Svan boken, vet tyvärr inte, men skulle kunna tippa att den finns på adlibris.se eller någon sådan nätsida :) Kram och tack så hemskt mycket :D<3
None None

2013-05-08 @ 19:24:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback