EN LISTA

Egentligen borde jag plugga, det borde jag verkligen, men jag tror jag behöver det här, så nu kör vi. 
 
Vilken onaturlig kraft skulle du vilja ha om du fick chansen? Det skulle definitivt vara att kunna andas under vatten, tänk er en portal till en helt ny värld. Att kunna få simma omkring med alla fina fiskar, leka med delfiner och se alla onaturligt fina växer. Drömmen. 
 
Om du fick 500 000 kr som skulle slösas på en dag, vad skulle du då slösa dem på? Helt klar en untlandsresan med familjen och kompisar, först NY för att kunna shoppa och sen något varmt land. Sedan skulle jag även köpa jättemycket längdskidsstavar och sånt haha. En bil skulle inte heller sitta fel. 
 
Om du fick leva på vilket årtionde du ville, vilket skulle det vara? Oj, svårt. Är inte sådär jättebra på årtal, historia osv men kanske på 40-talet eller något. Då när det var mycket mer praktiskt arbete och man inte behövde gå i skolan lika mycket för att få jobb. Känns som om man var ca 5 år yngre då hehe. 
 
Hur ser din drömbostad ut? Ååå älskar den här frågan men är sämst på att förklara. Det ska var en stor villa på landet, den ska ha en stor veranda, stor gård och en gärdesgård (stavning?). Gärdesgården är nästan viktigast, så sjukt fint. Villan ska vara omringad med åkrar och natur. Själva huset ska ha stora ytor och ha vita paneler på längden, ljust trägolv som gärna kan vara lite knaggligt och vint. Ytterdörren ska vara dubbel och vit, och när man kliver in där ska man känna att "här är det hemtrevlig". Det ska var inrett ljust och lantligt med en klang av sjmanstema. Alla möbler ska vara utvalda med omsorg och vara sådär fint slitna. Blommigt, vitt och blått kommer vara dominant. Vet ej om ni förstår något men en sak ni nog förstår är att jag har storaa planer inför mitt drömhus.
 
Vad var du mest rädd för när du var liten? Kanske låter konstigt men jag jag var livrädd för att sugas ned i avlopp. Och det fick jag efter en sjukt hemsk mardröm, usch. I säkert en månad så var jag livrädd för att duscha, gå på toa, tvätta händerna osv, sinnes vad läskigt det var haha. 
 
Finns det någon filmkaraktär som du alltid känt igen dig själv i? Vem och varför? Nej, tyvärr ingen filmkaraktär. Men jag har många gånger kännt igen mig i Belly, som är med i böckerna "Sommaren jag blev vacker". För när hon var yngre så tänkte hon mycket, höll sina känslor för sig själv och lekte men med tiden växer hon, blir säkrare, vågar uttrycka sig och blir allt livligare. Jag tror jag själv har gjort ungefär samma sak. 
 
Vilka tre saker skulle du vilja uppleva innan det är för sent? Jadu, någonting riktigt, riktigt fint som man alltid kan minnas tillbaka till och le, känslan att ha gjort någonting stort och betydelsefullt till någon som gör dem evigt tacksamma. Det vore fint. Sen så skulle jag vilja ha upplevt känslan när man bryter någonting, ett ben en arm typ, vet ej varför men känns som om det är något jag vill känna. 
 
Vilka fyra låtar får dig verligen att känna och varför?
 
"Don't you worry child"- Gvin Mikhail. Den får mig att känna att allting blir bra, att man inte behöver oroa sig för misstag och att det är bättre att fråga än att förbli ovetande. 
 
"Never say Never"- The Fray. Lyssnade på den under hela min språkresa när jag kände saknaden. Sååå fin och betyder väldigt mycket för varje gång jag hör den så får den mig att minnas det fina i livet, det som jag hade då, det som jag kanske inte alltid känner att jag har nu. 
 
"Nothing really matters"- David Guetta. Glädjen som jag hade på språkresan, alla vänner, alla skratt, platsen, dansen allting. Blir på så sjukt bra humör helt enkelt. 
 
De låtarna som betyder mest, kommer inte på någon mer. 
 
Hur tror du att din sommar kommer bli? Jag VET att den kommer bli awesome. 
 
Vem berättar du dina helmligheter för? Min dagbok, skriver allt möjligt i den. Om det måste vara en existerande sak så måste jag nog säga att Linnea drar det längsta strået. Hon läser mina hemligheter bara genom mitt agerande haha. 
 
De här frågorna tog jag av Fredrikas blogg, som är länkad i menyn. Vill avsluta med att säga att livet är fint. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback