ÅRET 2012- ett år att minnas. *DEL TVÅ*



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Juli- Kom hem från språkresan, firade bror som fyllde 12 år, åkte på semester till Nusnäs i Dalarna med några kpmpisar. Badade en hel del (även de dagar vädret var mindre fint), försökte komma igång med träningen efter några veckors uppehåll, blev sjuk en vecka efter första passet, suck. Bestämde mig för att njuta av sommaren och låta träningen komma sen, gick då mycket bättre. Var ute på en fototur med Ingrid och fick några riktigt somriga bilder. Jag åkte mycket moped med kompisar, hade picknickar på bryggor mysiga kvällar, åt glass, åt på sandsnäs och gjorde sånt man gör på sommaren. Cyklade på min kärringsnurra och knäppte somriga bilder för att föreviga ögonblicket, svensk sommar på landet helt enkelt♥
 
 
 
 



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 
Augusti- Husvagnssemester med familjen till Gröna Lund och någon liten sjö mitt ute i ingenstans. Vi badade, läste och tog det lugnt. Efter att ungefär halva månaden hade gått gick flytten till Åsarna. När jag hade packat in och inrett så ville jag inte längre, jag fick redan hemlängtan men mamma sa att det skulle bli bra. Även fast jag mest av allt just då ville packa ned alla saker och åka hem igen så gav jag det en chans och det ångrar jag verkligen inte idag. Det var full fart från redan dag ett, träning, läger och kompisar. Allting nytt som man skulle ta in, ökad träningsdos, gymnasiet, laga mat, städa och tvätta. Tiden gick fort för vi hade så sjukt kul!!!!! 
 

 
September- Åkte till Torsby en vecka för träning, sjukt kul. Tränade, pluggade äcklig litteraturhistoria som kan ha varit det tråkigaste jag gjort, hade överskottsenergi mellanåt, byggde en koja, åkte hem första gången över en helg. Kommer inte ihåg allt som hände men det var väl ungefär lika som augusti. Full fart igenom liksom. Ida, Frida och Olivia kom även och hälsade på. Åkte med mormor och morfar till Östersund och gick på museum och fikade. Husbilade på parkeringen till skidstadion.
 
 
 
 Oktober- Åkte skidor i Bydalen, årets första pass på nysnö, tror datumet var den 20, helt sjukt. Åkte skidor på Storhogna med Linnea, snöförhållandet där var dock lite sämre hehe. Vi hade roligt iaf. Blev jagad (läs låtsades) av kossor uppe vid kyrkan. MIna älgkliv räddade mig. Åkte hem på ett höstlov och fick ta på mig rullskdiorna igen. Från ett vintrigt Åsarna till ett somrigt Hedesunda. Åt på Church Street med Edvin, Emil och Frida och sedan hockey. Längtade tillbaka till Åsarna men när dagen kom ville jag inte åka, bra konstigt ibland. Skidåkare äter mycket därav tomt i kylskåpet, haha. Råkade även "rycka ut den stora isklumpen och paja kylskåpet", hehe.  En springtur i snöstormen hann jag även med med min fina vän Linnea. Vad vi än gör så skrattar man, bäst. 
 
 
 
 
 
November- Inte alls så många bilder från den här månaden. Var på läger i Bruksvallarna vilket var sjukt skoj även fast alla var sjukt trötta dygnet runt. Äta, sova, träna, ni vet. Vi åkte skridskor på idrotten och det var såååå kul!!! EN lördag så var det skattjaktsorientering och jag och Malin regerade. Mitt knä började krångla och månaden var upp och ned, särskilt humöret. EN av de sämsta månaderna på höstterminen just pga av skadan. EN positiv sak är att jag går frammåt i överkroppsstyrka iaf :D
 
 
 





 
December- Åkte till Idre i början av månaden och träffade familjen och tittade på tävlingar. Julkalendern började, Mysteriet på Greveholm och jag satt bänkad varenda morgon. Havregrynsgröt blev min nya favoritfrukost (intressant). Köpte världens mysigaste filt (också intressant). Fick jullov, åkte hem till Häsen. Knäppte kort med Idor, bestämde att Erik och Linnea skulle komma till mig på nyår. De tog bussarna ned till Gävle och stannade ca fyra dagar. Sjukt kul!!! Tävlade på nyår, trots knät, trots dålig träning, trots allting nöjd och glad. Linnea och jag hade nobelmiddag och storjulbak, smaskigt och tidskrävande. Alma och jag gjorde ett tappert försök till att knäppa julkort vilket resulterade i ryggsmärtor (dock inte för mig hehe). Snyggaste tomtarna kom och hälsade på på juldagen. December gick fort, precis som alltid, en mysig och bra månad. 
 
 
Året har varit sjukt bra överlag. Både dalar och toppar, som det ska vara. Det absolut bästa måste ha varit när jag började skidgym, allting är som en dröm. Träffat världens underbaraste vänner som jag aldrig kommer vilja skiljas från, nu ser jag fram emot resten av tiden på skidgym. Allting blir bara bättre och bättre. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback