VÄRLDENS BÄSTA SKIDÅKNING

 
 
Jag blir glad när jag åker skidor. Det kan göra hela min dag, verkligen. Nu kan jag åka skidor utan att ha ont. Det är jag tacksam för. Så idag åkte jag skidor en stund, lite mer än en timme, över åkrar, på skoterspår, i pistade spår, i lössnön, utför, uppför, ja överallt. Det är det som är tjusningen, variationen är enorm här i Åsarna och tiden bara flyger iväg. Har man då musik som får en att känna så blir det ännu bättre. Imorse sken solen och jag längtade ut i skidspåret för att kunna njuta, men även skidpasset blev minst lika bra, om inte bättre när solen höll på att gå ned. Så fint. 
 
När jag åker skidor så tänker jag väldigt mycket, inspirationoen flödar. Jag tänker på saker jag kan blogga om, vilka kläder som passar bra ihop, vad jag ska göra i sommar, vilken mat jag ska experimentera fram mm. Men så fort jag tar av mig skidorna så har jag glömt. Glömt allt det där fina som jag tänkte på under skidturen. Så någon gång ska jag stanna, skriva ned mina idéer och sedan åka vidare som om ingenting. 
 
Skidåkning är och kommer alltid förbli det finaste som finns. 
Kram. 
 

Kommentarer
Postat av: idor

<3

2013-02-03 @ 21:52:28
URL: http://idasundin.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback