STORMEN IVAR

Det hade töat rejält till vårt morgonpass igår så det var ganska surt att åka. Knatade på i någon timme i alla fall. På skolan gjorde jag muntliga nationella i engelska och det gick förvånansvärt bra, riktigt nöjd nu i efterhand. Men sen. Sen på kvällen började det blåsa upp riktigt rejält. Hade hört på nyheterna på morgonen att det skulle blåsa enda upp till 30 m/s och det var nog inte långt ifrån. Gardinerna inne i min lägenhet blåste för att det blåste så jäkla mycket utanför min ballkong och på så sätt "läckte in". Trodde taket skulle blåsa av där jag satt i min soffa och tittade på Jul med Ernst. Det gick ändå ganska bra, tills allt slocknade ne. ALLT. Ringde i ren panik till Linnea och sprang sedan ut där alla andra i längorna tänkt samma tanke. Vi alla satte oss i en lägenhet och spelade maffia men en massa tända ljus, det var mysigt. Sedan sjöng vi julsåsnger och spelade gitarr. Fick under den vevan reda på att skolan var inställd för att det har fällts så mycket träd över vägarna. Helt klart den största stormen jag varit med om tror jag. Kvällen/ natten spenderades hos Linnea och nu är strömmen tillbaka. Ska bara se julkalendern, sedan drar jag till Orsa, till snön och minusgraderna. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback