LÄGRET KOM OCH GICK

 
Jag och Danne på bussresan till Orsaaaaa. Det var Lucia. // Min känsla inför mattenationella och det gick verkligen så dåligt. Fyfan. 
 
 
Efter Ma NP eldade jag och Linnea upp alla formelblad och annat, få ut känslorna liksom. // Försökte packa in vår enorma mängd packning och alla långa skidor i en liten, liten bil. Hahaha. 
 
Okej nu är jag trött. I fredags kom vi till Orsa vid lunch och åkte direkt upp till Grönklitt och käkade lunch. Sedan bytte jag sällskap från Danne till klubben. Så jäkla skoj att vara på klubbläger igen. På eftermiddagen då drog vi ut på ett långt klassiskt distanspass med DÖK inslag. Körde några stafetter också. Pinsamt nog fällde jag en motionär i en kurva då jag inte "hade tid" med att åka runt. Var tvungen och säga förlåt och därmed förlorade vi, förlåt laget ;) Sista timmen åkte jag med pannlampa för mig själv och jag ville verkligen inte sluta åka. Det var så fruktansvärt mysigt och härligt och allt. Efter kanske 2,5 timme i skogen kom mamma och letade efter mig, hehe, kanske dags att sluta. 
 
Lördagen började vi med klassiska intervaller med fokus på diagonal. Det snöad hur mycket som helst så det var lite slirigt men det gjorde inget. Avslutade det passet med stafetter där det oftast är en kamp mellan familjemedlemmarna då vi inte är så många i klubben. Av någon anledning lyckas jag och Axel alltid få samma sträcka och INGEN vill någonsin vika ned sig. Fullt ös medvetslös. På eftermiddagen var det skate på schemat. Jag var astaggad inför det för jag hade kört i princip alla pass den här veckan i den andra stilen. Pga det så körde vi lite för hårt första halvtimmen med mig i spetsen så jag orkade inte köra hela passet som planerat. Snön som vräkte ned kan ha en inverkan också. Även detta pass avslutades med staffetter. 
 
Måste bara inflika. Att åka skidor på kvällen med pannlampa och peppande musik i öronen kan var det härligaste. Bara åka utan att se längre än två meter framför sig. Inte se de där långa uppförsbackarna eller snäva kurvorna. Bara känna flowet och låta tiden rulla. Underbart. 
 
Igår kväll (lördag) låg jag, Olivia och Kristin helt utslagna i soffan. Brutalt utmattade. Jag och Olivia tog sedan i alla fall intiativ till att bjuda över årsundagrabbarna (som dagen innan fösökt skrämma oss men ingen var hemma...). 
 
"Kom hit."
"Aa fast ni får komma hit." 
Lata längdisar haha. 
 
Vi kompromissade. Möttes halvvägs med andra ord och sedan fikade vi pepparkakor och oboy hos oss och spelade maffia, såklart. Herregud vad kul det var. 
 
Idag var sista dagen. Förstår inte varför läger ska gå så j***a fort. Dagens pass var utan tvekan det roligaste på hela lägret och ja, kanske hela hösten. Vi började med att värma upp, grodhopp, slalom osv, sen så blev det derby mellan Årsunda och Hedesunda. Första matchen var i doppboll, som Årsunda vann med rågor, skyller på att de var så långa... Sedan var det skidfotboll med en skida och den matchen kammade vi hem. Yes! Vill inte berätta hur många vurpor jag gjorde men man måste offra sig för sitt team särskilt när det är mot Årsunda. Sedan körde vi stafetter innan vi körde i sprint- liknande heat i slalombacken. Kungpass. 
 
TACK FÖR LÄGRET ALLA KLUBBISAR (och Årsunda). 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback