OKUNSKAP ELLER LATHETEN ATT FÖRSTÅ

Skola från 8.30-11.30 som vanligt. Vi hade en föreläsning på skolan idag som handlade om olika religioner och hur vi i Sverige inte "blandar oss", utan är med dem som tillhör samma religion som oss själva, oftast. Helt ärligt så kan jag nästan ingenting om religioner. Därför vill jag inte börja diskutera frågor som hör kring det. Jag skäms nästan för att jag är så ovetande på ett sådant viktigt ämne, för det är viktigt. Jag skulle vilja veta mer och vara engagerad men i ärlighetens namn så tycker jag det är tråkigt. Att låtsas tycka det är roligt är ingetnting jag heller vill för det blir bara konstigt i slutändan. Det jag tror är i alla fall, att vi lever i okunskap om vad religioner egentligen är och om alla skulle veta mer om det så skulle vi inte vara lika dömande. I mitt fall tror jag det är så. Sedan så är det självklart någonting man vänjer sig vid. Om man har växt upp med olika religioner tror jag man har lättare att se på andras religion, vilket även är samma sak gällande kulturer. 
 
något att fundera på, allt för mycket. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback