regn, regn, å sol

Back on track, skulle man kunna säga. Jag har varit småsjuk hela förra veckan och därmed inte orkat göra någonting. En hel vecka bortkastad på att bara se på tv, läsa och sova helt enkelt. Det behövs faktiskt iblan, det gjorde att jag har fått dubbelt så mycket energi nu vilket är positivt.
 
Jag har inte kört en riktig träningsvecka på 5 veckor vilket är katastrof. Idag kunde jag äntligen åka ut på ett rullskidspass efter sjukdom och oj vad skönt det var. Det var väl egentligen inget roligt pass eftersom jag borde vara i så mycket bättre form det här laget, men men, man får ta steg för steg och det är inget att deppa för. Skönt att vara tillbaka på banan igen liksom! Om några veckor väntar roliga läger och sedan skidgymnasium, så det gäller att träna på nu.
 
Åter till passet. Först så körde jag lite teknik med min lillasyster och sedan tog vi en sväng in till min gammelmorfar som fyller 89 idag, grattis. Efter det så åkte jag hon hem och jag fortsatte fyrtio minuter till. Det var hur varmt som helst så det gjorde ingenting att det kom lite sommaregn i några minuter.
 
Det är så här som det ska vara på sommaren. Lagom värme och sol. Sommaregn lite då och då. Regn som man kan vara ute i och bara njuta. Lite sådär lagomt, svenskt helt enkelt. För det är väl lagom är bäst?
 
Grattis säger jag också till min kompis som klarade sitt teoriprov idag! Äntligen. Så senare ikväll blir det en sväng med mopparna och förmodligen lite glass. Bilder kommer om planen går i verk. Jag kände att inlägget blev långt, skyll er själv som läste!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback