JAG GILLAR DETALJER MED EN MENING

När jag blir äldre så vill jag köpa ett hus på landet. Det ska vara vitt med stora ytor och ha en trädgård som nästan är igenvuxen. När jag kommer dit första gången så ska jag vara tvungen att använda händerna för att ta bort buskarna som täcker den fina arkitektur som gömmer sig bakom stora lönnar och rosenbuskar. Verandan ska vara stor och alldeles sådär lagom sliten som betyder att det har varit ett gästvänligt hus med många trevliga personer. Precis innanför ytterdörren så ska den breda, krokiga med lite vinda trappsteg gå upp på övervåningen. Övervåningen med en stor ljus hall och två stora dörrar ut på på balkongen. När jag står längst ut på balkongen, lutande mot staketet med ett vackert mönster så ska jag kunna känna syrenernas goda doft och tänka "Det här är mitt. Det är här jag ska leva resten av mitt liv med dem jag älskar."  Sedan ska jag kunna vända mig om och då ska han komma och lyfta upp mig i sina armar och snurra runt av lycka. Efter det så ska vi gå ned till köket med vedspis och tak högt som mount everest. Vi ska sätta oss vid det vita, slitna köksbordet på rangliga pinnstolar och titta i inredningstidningar tillsammans och bestämma hur vi ska ta oss an vårt framtida hus, vårt drömhus. 
 

Det där var ett utdrag från en av mina berättelser som jag håller på att skriva. 

Kommentarer
Postat av: Fredrika

Åh så fint du skriver! :) är det där vårat hus på engelska landsbygden? ;)

2012-12-16 @ 16:15:13
URL: http://thisfillsmymind.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback