EN DAG NÄRMARE JUL

Bilden tagen igår på oss skidisar, vi såg ut som tomtenissar allihopa när vi strosade omkring i skolan i likadana tröjor, present fick vi också. Tack fjällgymnasiet för den här terminen, jag ska göra en summering så småningom tror jag. 
 
Roligt att så många tittar in här på bloggen nu för tiden, verkligen. 
 
Igår tittade vi skidisar på en dokumentär om Sixten Jernberg i skolan. Jättebra och jag tycker alla ska se den, skidåkare eller ej. Vilken kämparglöd säger jag bara. Ni kan se den här. Till lunch så blev det tomtegröt och kladdkaka, mums. På eftermiddagen fick man julpyssla eller titta på Sunes jul. Jag fick fina julkort av Linnea och Erik, taaaack. Vi avslutade med fika i fiket och julsånger.
 
På kvällen så gjorde jag och Malin tacos och hade det trevligt. När jag skulle packa allting som jag skulle ha med hem så blev det lite mer än vad jag hade tänkt, typiskt mig. Så idag när jag skulle gå till bussen så tänkte jag ge upp. Jag funderade helt seriöst på att lägga mig på backen och skrika. En ryggsäck på magen, en enorm ryggsäck på ryggen (även kallad pjäxbag), en stor, tung väska på hjul i ena handen, ett skidfodral+ stavfodral i andra handen. Jobbigt, JA. Kom till bussen, satte mig på bussen, åkte 34 mil söderut och var hemma. Kom dock inte hem förrän vid åtta trots att jag var i Gävle vid ett för att jag var hos sjukgymnasten och handlade julklappar med la familja minus pappa. 
 
Imorgon ska jag hänga med och vara coach åt syskonen igen på en tävling. Efter det så blir det att själv nöta skidor i spåret. ÄNTLIGEN. Vet nu vad jag har för problem med knät, inflammation i ledbandet som går under knäskålen. Punkt. Nu sova, godnatt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback