FRAMTIDEN. SISTA DELEN

Tänk de som framtiden stannar vid tanken. De som inte får uppleva ”framtiden” för att de är sjuka, blir mördade, råkar ut för en olycka eller någonting annat som skapar ett dödsfall. För de stannar framtiden i deras tankegångar. Framtiden blev aldrig ett faktum. Därför tycker jag inte att man ska skjuta upp på saker och ting. T.ex säga att ”Men jag gör det imorgon” som egentligen betyder ”Jag gör det i framtiden”. Om framtiden då inte kommer så har man gått miste om en massa roliga saker som man skulle ha kunnat gjort på en gång om man hade vågat och orkat tagit tag i det. Det kan kännas jobbigt till en början men det är så värt det om det leder till någonting positivt. Man kan inte bara säga att allt ordnar sig, för det gör det inte. Det är DU själv som styr ditt liv och styr din framtid. Orka ta tag i saker och ting. Skiter du i att plugga idag så kommer inte jorden gå under men din framtid kan bekostas samtidigt som du kanske missar någonting som betyder mer för dig om din framtid inte kommer.

 

Det bästa man kan göra är att inte ta något för givet, visa uppskattning till de personer som betyder mest för dig. Ta vara på varje dag och gör den till det bästa möjliga och gör det du brinner för. Om du gör det så kommer framtiden att göra sitt.

 

Mitt tal som sagt. Vad tyckte ni? Vad finns det att diskutera? Är det värt att tänka på?


Kommentarer
Postat av: ida

Tyxkte det var väldigt bra och du tog upp bra saker som går att diskuteras om och om igen. Jag fick en del att tänka på!

2012-11-29 @ 20:54:11
URL: http://idasundin.webblogg.se
Postat av: Fredrika

Väldigt värt och bra! :)

2012-11-29 @ 21:05:05
URL: http://thisfillsmymind.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback